Ревюта
Група: Avantasia      Албум: Ghostlights      Автор: Sharon      Януари, 2016
Avantasia - Ghostlights

Когато става дума за мащабни проекти, неминуемо свързваме името на Tobias Sammet със славните дни на “The Metal Opera” – грандиозен за времето си (а и за наши дни) магнум опус, злощастно отстъпил пред хард-рокаджийските наклонности на своя създател. Имайки предвид недоволството, с което се приеха “Angel of Babylon” / “The Wicked Symphony” и “The Mytery of Time”, по всичко изглежда, че Sammet е дълбоко затънал в руслото на целенасочено комерсиалната музика.

“Mystery of a Blood Red Rose” не оставя място за колебание – слушаме лесносмилаемия саунд на въпросното модерното творчество. Песента е поредният безличен сингъл, записан като по учебник за рекламната кампания на най-известния метъл лейбъл, под чието крило се подвизава маестрото. “Let the Storm Descend Upon You” атакува с разгърната 12-минутна композиция, грабващи хорове, силна мелодичност и мощни вокали на Jørn Lande. В “The Haunting” Dee Snider (Twisted Sister) се вживява в ролята на Alice Cooper, но приповдигнатите припеви бягат от идеята за мрачно парче а ла “The Toy Master” (от “The Scarecrow”). Вялата “Seduction of Decay” води до значително по-силната среда на албума – и идейно, и технически издържана в традициите на немалко класики, излезли от Gate Studios на Sascha Paeth.

В заглавното парче разпознаваме първите пауър наченки и задължителния за всяка метъл опера Michael Kiske. Ако по някаква необяснима причина се чудите как би звучал съвместен проект на The 69 Eyes и Edguy, чуйте “Draconian Love” – псевдо-готик дует с Herbie Langhans (екс-Sinbreed). Следва безапелационният хит “Master of the Pendulum”, в който Tobias и Marco Hietala (Nightwish) си партнират на фона на мощни рифове и ритъм секции. “Isle of Nevermore” изпълнява обещанието за композиция, пасваща идеално на ангелогласната Sharon den Adel; отклонението от преобладаващия хеви рок се нарежда до едни от най-красивите парчета на Within Temptation. “Babylon Vampyres” съдържа първия и единствен по-значителен китарно-клавишен дуел, а баладичното начало на “Lucifer” експлодира до Masterplan-ски пауър метъл. Дискът приключва в стил късен Sammet, но за пръв път от осем години насам сме успели да извлечем слушаем материал от него.

А такъв, изненадващо, този път наистина не липсва. “Ghostlights” звучи като най-значимото постижение на Tobias от “The Scarecrow” насам и спокойно оставя цяло десетилетие на ненужни Edguy записи далеч в прахта. Ако актуалната тава е индикатор за внезапно вдъхновение, току-виж можем да очакваме нещо по-различно от треторазряден рок и на онзи фронт. Но да не избързваме.

Ревюта за 2024 година
Ревюта за 2023 година
Ревюта за 2022 година
Ревюта за 2021 година
Ревюта за 2020 година
Ревюта за 2019 година
Ревюта за 2018 година
Ревюта за 2017 година
Ревюта за 2016 година
Ревюта за 2015 година
Ревюта за 2014 година
Ревюта за 2013 година
Ревюта за 2012 година
Ревюта за 2011 година
Ревюта за 2010 година
Ревюта за 2009 година
Ревюта за 2008 година
Ревюта за 2007 година
Ревюта за 2006 година
Ревюта за 2005 година
Ревюта за 2004 година
Ревюта за 2003 година
« Обратно
Коментари   Коментирай!

www.metal-world.info © 2003 - 2024
Изработка на уеб сайт