Ревюта
Група: Alcest      Албум: Kodama      Автор: Shogot      Октомври, 2016
Alcest - Kodama (ревю от Metal World)

Фразеологизмът "да се завърнеш към корените" – особено с навлизането в XXI в. и ерата на свободомислещите експерименти без лимит – започна да придобива все по-криворазбрано значение. Живият пример стои насреща. Когато френските авантюристи Alcest изведоха приказната си, неземна меланхолия до следващото ниво с дрийм поп феномена "Shelter" (2014), мнозина побързаха да ги обявят за поредните отцепници в света на екстремния метъл. И това бе огромна грешка. Първо, Alcest никога не са били екстремни – не и в онзи буквален, а и достатъчно поизносен смисъл, който сме склонни да вложим принципно, пък макар и само по презумпция. Второ, техните корени, и в частност корените на идеолога-визионер Neige, винаги са били впити в ранно-деветдесетарския британски шугейз на (абсолютно бутикови) класици като My Bloody Valentine, Ride и Slowdive. Това обаче не е нещо, което можеш да обясниш на блек метъл обществото. Не че си струва да му обясняваш каквото и да било. Даже никак.

Идеята е, че Alcest имаха нужда от този ход по начина, по който Opeth (да речем) имаха нужда от "Heritage". Бърз поглед в архивите ни припомня, че тук, в Metal World, не се поколебахме да го наречем "радикален албум". Сега, две години и половина по-късно, човек си дава сметка, че "Shelter" действително беше радикален – и то в такава степен, че всякакви по-конкретни очаквания по отношение на бъдещия му наследник биха били несъстоятелни. "Kodama" го демонстрира перфектно. Откриващата заглавна композиция е близо десетминутна епична прогресия, стартираща с грандиозен риф, преди да премине през един от най-запомнящите се мотиви в творчеството им, за да бъде изведена до (не)традиционна, призрачна японска оркестрация в духа на Mono. Neige нахвърля фантастични, абстрактни пост-рок фрагменти през цялото време. Но това е само началото.

С "Eclosion" Alcest осъществяват частично, ако не и почти пълно завръщане към естетиката на "Écailles de lune". Мракът, медитативните ударни на Jean "Winterhalter" Deflandre – който впрочем прави изпълнението на кариерата си – и харш вокалите... всичко е тук. От друга страна идва "Untouched", която сякаш слива "Shelter" и "Les Voyages de l'âme" в едно, и то само в рамките на пет минути. "Kodama" е обобщение на целия Alcest до момента. Едно вълнуващо обобщение.

Така че Alcest не се завърнаха към корените си. Завърнаха се към онова, с което добиха добре заслужената си популярност във и отвъд света на тежката музика. "Kodama" е пост-блек метъл монумент с гигантски размери.

П.П.: "Oiseaux de proie" е една от най-великите песни, които ще чуеш до края на 2016-а г. Майната му как се чете.

Ревюта за 2024 година
Ревюта за 2023 година
Ревюта за 2022 година
Ревюта за 2021 година
Ревюта за 2020 година
Ревюта за 2019 година
Ревюта за 2018 година
Ревюта за 2017 година
Ревюта за 2016 година
Ревюта за 2015 година
Ревюта за 2014 година
Ревюта за 2013 година
Ревюта за 2012 година
Ревюта за 2011 година
Ревюта за 2010 година
Ревюта за 2009 година
Ревюта за 2008 година
Ревюта за 2007 година
Ревюта за 2006 година
Ревюта за 2005 година
Ревюта за 2004 година
Ревюта за 2003 година
« Обратно
Коментари   Коментирай!

www.metal-world.info © 2003 - 2024
Изработка на уеб сайт