Ревюта
Група: Angtoria      Албум: God Has A Plan For Us All      Автор: Lodborg      Януари, 2006

 

Настървената надпревара за еманципиране на метъл сцената сякаш няма намерение да се уталожи. Кой знае защо обаче, Angtoria просто не се вписва в общоприетия образ на обикновена готик група с жена вокалистка. Може би защото е много повече от това. "God Has a Plan for Us All" е първият албум на тази мултинационална формация, събрала под един покрив куп знаменитости от по-мрачните разклонения на метъла. На топа на устата, разбира се, е Sarah Jezebel Deva – примата, позната ни вече за повече от десетилетие като нежната вокална половина на Cradle of Filth, но и още като бивша част от Mortiis и Therion. Неизбежни са първоначалните асоциации с Within Temptation, Nightwish, а защо не и After Forever, но това впечатление отлита още преди да сте преполовили албума за първи път. Angtoria може да се похвали с напълно уникална идентичност, рязко контрастираща с познатата ни визия за готик метъла – крехък и почти наранено емоционален. Основните занимания на почти всички музиканти от групата в предимно блек/дет дяловете от съвременната музика неизбежно запълват звученето на Angtoria с преобладаващо зловещи и мрачни окраски. Мощното оркестралното присъствие и честите електронни ефекти обогатяват неимоверно и без това наситената музикална обстановка, градяща се предимно на рифово-насочена ритъм секция и атмосферично клавирно участие. Sara Jezеbel е оставила характерното си оперно пеене и е възприела един доста по-праволинеен подход, който обаче хармонира идеално с тягостните и потискащи вокални линии. В интерес на истината, крайният ефект е далеч по-въздействащ така. С уверено и професионално композиране е подчертана инструменталната обиграност на всеки един участник в групата, както и невъобразимата творческа фантазия, която е довела до сътворяването на един истински епичен готик триумф. Макар и да не следва някаква завършена история, "God Has a Plan for Us All" е текстово и музикално концептуален, обединявайки песните в обмислено и цялостно единство. В стряскащо близък план са представени преживяванията на млада жена, която през целия си живот е била телесно и умствено малтретирана, пренебрегвана и изоставяна. Албумът сякаш е кръстен подигравателно, преминавайки през най-потайните дълбини на човешката депресия и отчаяние и стигайки до момента на пълно морално и физическо самоунищожаване. Изправени сме пред мрачно музикално изпитание, в което е обърнато внимание на цяла палитра от човешки чувства като любов, омраза, страст, гняв и разочарование. Въпреки като цяло потискащото настроение на тази емоционална надпревара, в края се чувстваме ободрени и настроени оптимистично.

След бомбастичното симфонично интро в стил Rhapsody, албумът прелива в “I am Calling”, която е чудесна, забързана откриваща композиция с плътен барабанно-китарен ритъм и напрегнато вокално присъствие, което сякаш се разтапя в ефирния и плавен припев. Всъщност тенденцията в темпото е към забавяне, което се забелязва и в заглавната песен "God Has a Plan for Us All", но това сякаш не се отразява на общото енергично и действено обкръжение, главно поради масивната, почти мелодет жица. Въпреки епичния хор, който открива песента и се забелязва на още места в нея, емоционалната кулминация отново е силният припев, бележещ явния афинитет на групата към интензивни и жизнени припеви. Съвсем открити готик влияния се забелязват в “Suicide on my Mind” още от лекото начало, напомнящо звън на камбанки, предвещаващи едно малко по-спокойно и отпускащо парче. Още с “Deity of Disgust” трескавото темпо обаче е възобновено, и то с дори повече сила. Игривата основна мелодия съчетава умело ориенталски мотиви с малко по-прогресив строежи, разчупено барабанене и мелодично сродяване на китари и клавири. За първи път в албума се натъкваме на китарно соло, при това изпълнено със завидна технчност и бързина. “The Addiction” е отпускаща и лирична композиция, която загатва първоначалните намерения на братя Rehn да създадат симфонична, неокласическа формация, която да твори в атмосферичен стил, подобен на филмов саундтрак. Това се забелязва и в множеството чисто симфонични интерлюдии, които са вплетени в строежа на почти всички песни в албума. “Six Feet Under’s not Deep Enough” символизира омразата във всички нейни прояви, но нарушава общото настроение с поредния чист и реещ се припев. Обложката на албума е музикално пресъздадена в “Do You See Me Now”, която описва текстово главната героиня, обезобразяваща се собственоръчно в отчаян опит за бягство от отритналото я общество. Наред с един от най-зловещите и въздействащи текстове в албума, песента представя и плътно мрачно настроение чрез обилни рифове и напрегнати кийбордни подплънки. “Original Sin” напомня до болка редица филмови саундтраци (този на “Батман” сякаш изпъква най-вече), прибягвайки до героични и изпълнени с напрежение оркестрации. Силно насечените вокални партии сякаш допълват цялостната динамична обстановка и подготвят за харш включванията на Aaron Stainthorpe от My Dying Bride. Истинкият креативен гений на групата блясва обаче най-ярко с “Hell Hath no Fury like a Woman Scorned”, която се развихря като истинска стихия. Абсолютна резачка! Здраво електрическо бичене и наситена ритмична основа създават куфееща атмосфера, която само се засилва от идейното включване на шептене към основните вокали. Към постепенния и плавен завършек на албума са включени прекрасната кавър версия на “Confide in Me” и лиричната балада “That’s What the Wise Lady Said”.

Албумът се препоръчва дори и на най-пламенните противници на женското участие в метъла, тъй като Angtoria излиза с лекота от стереотипа на модерните групи с жена фронтмен. Създаването на албум като "God Has a Plan for Us All" може да породи само и единствено адмирации и изстрелва групата директно в първа лига на модерната метъл сцена.

Ревюта за 2024 година
Ревюта за 2023 година
Ревюта за 2022 година
Ревюта за 2021 година
Ревюта за 2020 година
Ревюта за 2019 година
Ревюта за 2018 година
Ревюта за 2017 година
Ревюта за 2016 година
Ревюта за 2015 година
Ревюта за 2014 година
Ревюта за 2013 година
Ревюта за 2012 година
Ревюта за 2011 година
Ревюта за 2010 година
Ревюта за 2009 година
Ревюта за 2008 година
Ревюта за 2007 година
Ревюта за 2006 година
Ревюта за 2005 година
Ревюта за 2004 година
Ревюта за 2003 година
« Обратно
Коментари   Коментирай!

www.metal-world.info © 2003 - 2024
Изработка на уеб сайт