Panzerkampfwagen VI Tiger е разработван и строен от светилата на немската военна промишленост Хеншел, Порше и Круп в периодът 1937-1942ра година и е предназначен за заовоевателна война в открит бой на равни пространства. Това е най-тежкият и масово разпространен танк по време на Втората световна война произвеждан във военните заводи на Третият Райх до окупирането на Германия и падането на националсоциалистите. Производствената му цена е 300 000 райхсмарки, което е в пъти повече от цената на всеки един друг танк по това време. Първо му бойно използване е есента на изключително тежката във военно отношение 1942ра при Сталинград в съставът на армията на Хот при опитът за деблокаж на обградената 6та армия на Паулус известна като разрушителка на градове. При тази необмислена акция от страна на ОКВ са пленени свръх-ценни образци от Съветската армия и по този начин Хитлер разкрива най-силната си карта за предстоящото генерално сражение на Курската дъга 5-12 юли 1943та. Но първият пленен немски Panzerkampfwagen VI Tiger e от Ленинградският фронт в съставът на sPzAvt.502 на снимката изложен в Горки Парк в Москва, където му се провежда щателна тактико-техническа инспекция от съветските генерали Жуков и Ворошилов.
Танкът в базовата си модификация тежи 56 тона, носи огромно за времето си и съкрушително с поразяващата си сила 88 мм оръдие проектирано на базата на 88mm Flak 36 L/56 зенитно оръдие на Вермахтът, което в танковият му вариант според думите на създателите си може да унищожи всичко в радиус от 1000 метра включително тежки 52 тона съветски танкове KV-2 въоръжени с 151 мм смазващи със силата си оръдия. Стоманеното чудовище плод на немският технически гении побира до 92 снаряда за това свръхмощно за времето си оръдие и е въоръжено с изключително ефективна 7,92 мм картечница за поразяване на пехотата до 1200 метра. Снарядът Pzgr.40 може да пробие около 150 мм броня на дистанция от 1000 метра и 110 мм броня на 2000 метра, което представлява изключителна заплаха за всеки един съветски, английски или американски танк в периметърът му на действие. 12 цилиндровият двигател Maybach HL 230 P 45 с мощност 700 конски сили е инсталиран на всички произвеждани модели до май 1943та година. Въпреки него Тигърът си остава тромав за градски бой където става лесна плячка на други по-маневрени танкове като T-34/85 и английските Шърман. Panzerkampfwagen VI Tiger се нуждае от високо квалифициран 5-членен екипаж с изключително висока военна подготовка, високи нравствени качества и най-вече надеждна политическа мотивация.
Съществуват много и различни модификации но най-интересната от тях представлява конвертиране на съветски Т-55 в Тигър от 50те години на миналия век. Такова тежко въоръжено и бронирано чудовище плод на съветската и немската военни промишлености от 40те и 50те е практически в състояние с лекота да унищожи и смаже всеки един американски и английски танк строен до тези години. Прави сериозно впечатление приемствеността на съветската военна мисъл от пленени немски образци въоръжени не само по отношение на този блестящ за Втората световна война танк но и относно автоматът Щурмгевер.44, на чиято база е строен известният по цял свят автомат Калашников АК-47. Съветските конструктори доразвиват идеите на немските инженери, в резултат на което се създават брилянтни образци въоръжение. По начало немското оръжие е макар и в драстична степен по-ефективно е значително по-скъпо и трудоемко за направа от съветското но при почти всички случаи го превъзхожда многократно с качествените си показатели.