Цитат
Затова Пилат Му каза: Тогава, Ти цар ли си? Исус отговори: Ти право казваш, защото аз съм цар. Аз за това се родих, да свидетелствам за истината. Всеки, който е от истината, слуша Моя глас.
Пилат Му казва: Що е истина? И като рече това, пак излезе при юдеите и казва им: Аз не намирам никаква вина в Него.
Йоан, 18:37-38
Пилат Му казва: Що е истина? И като рече това, пак излезе при юдеите и казва им: Аз не намирам никаква вина в Него.
Йоан, 18:37-38
Някой иска да знае какво е истина. Той очаква да прочете истината за нея в книгата. Стига до момента, когато Пилат пита вместо него Що е истина?. Отговор отново не получава.
Питам се, знае ли Исус отговорът на въпроса, той току-що се е представил като свидетел за истината.
а. той не знае отговора.
б. той знае отговора.
а. обезмисля казанато от Него малко преди това. б. означава, че той не иска да сподели знанието си с Пилат.
Защо Пилат пита Що е истина??
а. той не знае отговора.
б. той знае отговора.
а. може би означава, че той иска да узнае що е истина, но защо тогава не изглежда като да иска да дочака отговора? б. означава, че той се подиграва на Исус.
Не знам как е в оригинала, в българския превод Исус говори за истината като за нещо познато (истина-та), докато Пилат избягва определителната форма, говорейки като за нещо непознато, което не съществува. От друга страна Исус твърди, че само който познава истината, разбира думите му, което затваря познанието за нея в кръга на посветените, изолирайки непосветените от възможността да я познаят. Интересувайки се малко по-рано от истината Какво си сторил? (Йоан, 18:35), Пилат не се оставя да бъде подведен и подхвърля съществуването й на съмнение, с което доказва слабостта, недоказуемостта и ненужността й. Накрая той и казва Аз не намирам никаква вина в Него (Йоан, 18:38), с което оповестява по-сетнешните думи на Исус, произнесени на кръста Прости им, защото не не знаят какво правят (Лука, 23:34).
Моят отговор...
Пилат симпатизира на Исус, признавайки го за цар, за по-висок от себе си, без да има власт, освен ирационалната заплаха от нематериализируемата истина. Пилат няма смелоста обаче да признае тази симпатия, оправдавайки се с думите Каквото писах, писах (Йоан, 19:22). Въпросът му е реторичен, продължението му остава недоизказано Що е истина, като отвън вилнее тълпата?, предполагам, че не хронистът му е спестил тази мъдрост, за да го наклевети, а сам Пилат е недоизказал каквото е напирало на езика му, давайки знак на Исус да разбере, че животът и на двама им е в ръцете на тълпата, А Пилат, като чу тая дума още повече се уплаши (Йоан, 19:8). И малко след това Поради това Пилат търсеше начин да го пусне; юдеите обаче викаха, казвайки: Ако пуснеш Тогова, не си Кесарев приятел; всеки, който прави себе си цар, е противник на Кесаря (Йоан, 19:12). Симпатията му остава и несподелена от Исус (което е разбираемо), който му казва още Ти не би имал никаква власт над Мене, ако не би ти дадена от горе.
Питам се и също защо тази, според мен, много важна среща между двамата е описана само в най-старото евангелие, това на Йоан, докато в по-следващите тя е редуцирана до бегло споменаване на срещата между Исус и Пилат.
Мнения?
Цитат
Затова Пилат Му каза: Тогава, Ти цар ли си? Исус отговори: Ти право казваш, защото аз съм цар. Аз за това се родих, да свидетелствам за истината. Всеки, който е от истината, слуша Моя глас.
Пилат Му казва: Що е истина? И като рече това, пак излезе при юдеите и казва им: Аз не намирам никаква вина в Него.
Йоан, 18:37-38
Пилат Му казва: Що е истина? И като рече това, пак излезе при юдеите и казва им: Аз не намирам никаква вина в Него.
Йоан, 18:37-38
Някой иска да знае какво е истина. Той очаква да прочете истината за нея в книгата. Стига до момента, когато Пилат пита вместо него Що е истина?. Отговор отново не получава.
Питам се, знае ли Исус отговорът на въпроса, той току-що се е представил като свидетел за истината.
а. той не знае отговора.
б. той знае отговора.
а. обезмисля казанато от Него малко преди това. б. означава, че той не иска да сподели знанието си с Пилат.
Защо Пилат пита Що е истина??
а. той не знае отговора.
б. той знае отговора.
а. може би означава, че той иска да узнае що е истина, но защо тогава не изглежда като да иска да дочака отговора? б. означава, че той се подиграва на Исус.
Не знам как е в оригинала, в българския превод Исус говори за истината като за нещо познато (истина-та), докато Пилат избягва определителната форма, говорейки като за нещо непознато, което не съществува. От друга страна Исус твърди, че само който познава истината, разбира думите му, което затваря познанието за нея в кръга на посветените, изолирайки непосветените от възможността да я познаят. Интересувайки се малко по-рано от истината Какво си сторил? (Йоан, 18:35), Пилат не се оставя да бъде подведен и подхвърля съществуването й на съмнение, с което доказва слабостта, недоказуемостта и ненужността й. Накрая той и казва Аз не намирам никаква вина в Него (Йоан, 18:38), с което оповестява по-сетнешните думи на Исус, произнесени на кръста Прости им, защото не не знаят какво правят (Лука, 23:34).
Моят отговор...
Пилат симпатизира на Исус, признавайки го за цар, за по-висок от себе си, без да има власт, освен ирационалната заплаха от нематериализируемата истина. Пилат няма смелоста обаче да признае тази симпатия, оправдавайки се с думите Каквото писах, писах (Йоан, 19:22). Въпросът му е реторичен, продължението му остава недоизказано Що е истина, като отвън вилнее тълпата?, предполагам, че не хронистът му е спестил тази мъдрост, за да го наклевети, а сам Пилат е недоизказал каквото е напирало на езика му, давайки знак на Исус да разбере, че животът и на двама им е в ръцете на тълпата, А Пилат, като чу тая дума още повече се уплаши (Йоан, 19:8). И малко след това Поради това Пилат търсеше начин да го пусне; юдеите обаче викаха, казвайки: Ако пуснеш Тогова, не си Кесарев приятел; всеки, който прави себе си цар, е противник на Кесаря (Йоан, 19:12). Симпатията му остава и несподелена от Исус (което е разбираемо), който му казва още Ти не би имал никаква власт над Мене, ако не би ти дадена от горе.
Питам се и също защо тази, според мен, много важна среща между двамата е описана само в най-старото евангелие, това на Йоан, докато в по-следващите тя е редуцирана до бегло споменаване на срещата между Исус и Пилат.
Мнения?
P.S. fuck you Не очаквах такъв дезинтерес, от друга страна съм в съвсем челните редици на най-малко отговори, което е повод за небивала радост и съвсем малко по-назад в прочетените теми; впрочем още не е късно и там да се въздигне в ранг засъхнала плюнка на ръба на железен креват. Сега е време за още няколко въпроса, които си задавам сам:
а. темата никого не интересува.
б. темата е интересна, написаното е тъпотия.
в. написаното е гениално, никой не смее да се обади.
г. няма значение
очаквайте отговорите догодина.