Помощ - Търсене - Потребители - Събития
Пълна версия: Шахмат....
.::Metal World::. Форуми > Всичко, несвързано с метъла > Общ форум
Страници: 1, 2, 3, 4, 5, 6
ISTORIK
Tema za shahmata - inteligentna igra...
Za inteligentni hora...

Obi4am da go igraya na ZDRAVA muzika - za fon...
Ne se e slu4valo da zagubya - igraeyki pod saprovoda na jici, tupani, pisaci i kryasaci..
Be, taya muzika me nadyuhva neshto...


Nikoy dosega, ne e uspyal da me bie na shah, dokato slusham MetaL...

Pri vas kak e???
Warrior Of Ice
Шах и метъл - интересно звучи. Че тежката музика стимулира мисловната дейност - това го знам, но чак пък толкова... smile.gif

Навремето много играех шах, но от години вече не съм се захващал - няма с кой. sad.gif
bgm
Мда, играем го.

Интересно е в Yahoo.
FuckMeJesus
obojavam 6ah...imam edna poznata, koqto e vtora na balkanite...sestra i estestveno e purva...ta imam trenirovki s neq...sus sestra mi su6to poddurjame tradiciqta...a sega se podgotvqm za letniq lager, poneje treniorut mi su6to e zapalen i trqbva da go nerviram, 6te bude golqma obida za nego da go biq...
Peter
Malee ot kolko vreme ne sum igral 6ah...
Ina4e 6ah rulz.
bgm
Имаше един шах, който беше още по-интересен, видях го в Германия, казваше се нещо от сорта на наполеонски шах.Приличаше повече на бойно поле, по коете се разполагат войски.Интересно.
Peter
Цитат(bgm @ Jul 31 2003, 02:56 PM)
Имаше един шах, който беше още по-интересен, видях го в Германия, казваше се нещо от сорта на наполеонски шах.Приличаше повече на бойно поле, по коете се разполагат войски.Интересно.

Qko. A takova ne6to ima li v BG?
Crafter
Цитат(ISTORIK @ Jul 30 2003, 10:44 PM)
Tema za shahmata - inteligentna igra...
Za inteligentni hora...

Obi4am da go igraya na ZDRAVA muzika - za fon...
Ne se e slu4valo da zagubya - igraeyki pod saprovoda na jici, tupani, pisaci i kryasaci..
Be, taya muzika me nadyuhva neshto...


Nikoy dosega, ne e uspyal da me bie na shah, dokato slusham MetaL...

Pri vas kak e???

КАЗАХ ТИ ДА СЕ ГРИЖИШ ЗА БАБА СИ А НЕ ДА ИГРАЕШ НА ШАХ! smile.gif smile.gif smile.gif
bgm
Щурмфюрера е идолът на спамерите, дори и след век няма да може да го стигнем, за 10мин, 15 поста, човече, ти владееш.
ISTORIK
Edin moy priyatel (i sapartiec), vinagi se bazika s men, kazvayki:
"A baba ti puska li te?" (da re4em na zapivane ili na partiyno sabranie..

E, na internet me puska, az idvam, kogato zaspi... tongue.gif
SepulTeraHead
\m/ HIPODIL - BABATA \m/

6ah rules. Posledno go igrah na edin kupon, pqn. Togava be6e o6te po-interesno...
Metanoia
Като бях малък бях много навътре с тази игра. Доста навътре... всъщност играя шах от 4 годишен, но постепенно го зарязах. По различни причини. Но тази игра много ми е стимулирала развитието на мисловната дейност, за което съм й благодарен. laugh.gif

А за стимулирането на мисълта от тежката музика - на Slipknot най-добре се програмира, вервайте ми! И на Insmouth. biggrin.gif
Sw1tched
predimstwoto na metyla e 4e oswen mislownata stimulira i drugi dejnosti osobeno kogato si mat.gif
FuckMeJesus
ne znam za 6ah, ama predstavete si sex v rituma na gorgoroth naprimer...metula stimulira mnogo deinosti, for sure...
Crafter
Хехе БГМ щом казваш... все пак надали е за 15 мин!
bgm
От днес официално си мой идол biggrin.gif
Hansi
И мой, вече започна да има по 2 еднакви през 1 минута, преди поне бяха различни. smile.gif punk.gif
Sw1tched
айде айде само се чудите как да спамнете като обвинявате щурмъ biggrin.gif
Zombie
na koi mu puka za 6ibaniq 6ax
FuckMeJesus
na mnogo hora, budi siguren
Peter
Цитат(Sw1tched @ Aug 2 2003, 12:57 AM)
айде айде само се чудите как да спамнете като обвинявате щурмъ biggrin.gif

hahahhahaha laugh.gif e i ti spamva6 (e po malko de... wink.gif )
Spinefarm_Records
Аз лично съм много зле със шаха,но брат ми е много добър.Имам и честта съученик да ми е Мариян Бойчев, който е вицеевропейски шампион при юношите biggrin.gif
ManOwaRadO
Шаха много ми харесва - най-добрата статична игра. Играя от време на време, ама не съм кой знае какво. Предпочитам защитните тактики с внезапни контраатаки като "Сицилианска защита" и др.
Pyjamka
Като по-малка играех често шах и в един определен период бях доста задобряла. Но така и не се научих на всички тънкости, а когато баща ми спря да ми се оставя и беше невъзможно да го победя, се отказах напълно. Иначе няма никакъв спор, че това е сложна игра за интелигентни хора. Забелязала съм, че добрите играчи на шах са винаги хора с високо интелектуално ниво. Моя позната е Елица Раева, която не малко пъти е представяла достойно България в състезанията за юноши.
А пък, като бях малка, най-много обичах да си играя на сватба/бал с фигурите за шах!! w00t.gif to_become_senile.gif
Spinefarm_Records
Ха,и аз!Брат ми много се ядосваше,като ме виждаше да се занимавам с фигурите на шаха му.Не отричам,че изпочупих доста от тях:)
ManOwaRadO
На мене лошото ми е, че ме мързи да мислим и често правя безумно тъпи ходове като играя на шах. А за да си добър в тая игра трябва да мислиш поне с 2-3 хода на пред и евентуалните следствия от тях.
Bright_Lady
да, играя, а колко ме бива...зависи от противника rolleyes.gif smile.gif
stage
http://www.sportni.bg/?tid=40&oid=889698
bowdown.gif bowdown.gif bowdown.gif
Revenant
Да много красива игра.... е не че разбирам много за да кажа къде сгреши Ананд ама ми се струваше че той ще бие ...ама браво на нашия
Slash
Любима игра.
conguestadors
Много съм добър. w00t.gif
ManOwaRadO
Като сте толкова добри, някой ще се престраши ли да се пробва срещу мен - http://bg-science.info/chess/

Предупредете ме преди това на ЛС за да се разберем.
stage
^Преди малко поканих Virgin_Steel laugh.gif и Pyjamka laugh.gif bowdown.gif
Pyjamka
О, невероятна игра се получава! По-дървен шах не съм виждала. laugh.gif

P.S. stage, добър играч си! Честита победа! wub.gif
stage
Мерси wub.gif И ти не беше зле, но само с пешки игра не става wink.gif
Този шах е направен за по-дълга игра и с няколко противника, един вид кореспондентен шах, затова изглежда по този начин според мен...
ManOwaRadO
Е кво му е, всичко си е точно. А и една партия може да я играете толкова дълго колкото си искате.

Добре ама що никой не иска да играе срещу мен. Аз не, че се хваля, ама в меноуарския форум организирахме турнирче и ги изпотрепах всичките по ред на номерата laugh.gif
stage
^Прати ми един invitation да те пробвам wink.gif devil.gif
п.п. Най-много 14 дена за ход wink.gif
Man Of Sorrow
И аз като малка съм играла, но не смея да твърдя,че съм добра... rolleyes.gif suicide.gif
С удоволствие бих изиграла няколко игри, стига да имаше с кой...
stage
^Дай ми снимки пък ще си помисля smile.gif хахеххе
stage
@Warlord - шах smile.gif
alpha prime
хуаво де а някой да играе японски шах ... ебати няма с кого една партия да изиграя ...
stage
Мат devil.gif И да се беше върнал пак си беше мат в 1 ход smile.gif
ISTORIK
Съвети относно това как да играем шахмат

1. Научи правилата за движение на всяка фигура.
2. Шахматната партия се разделя на три основни части – дебют (наччален етап), мителшпил (средна част) и ендшпил (крайна част).
3. Дебютът (началото) обхваща първите 10-15 хода. Дебютните построения са фундаментът на шахматната партия, върху който се изгражда по-нататъшната игра. Теорията на шахматните дебюти обединява всички дебюти в три основни групи – открити, полуоткрити и закрити.
4. Най-често, белите фигури започват играта със следните ходове: 1. е4, 1. d4, 1. c4, 1. Kf3. По-рядко, играта може да започне и с ходовете: 1. f4, 1. b3, 1. b4, 1. g3, 1. Kc3. Първият ход на всяка пешка може да бъде едно или две полета напред. Винаги, на всеки ход, се мести само по една фигура.
5. Избери своя система за всички дебюти.
6. Формулирай план още с първия си ход. По-добре е да имаш грешен или неизпълним план, отколкото - никакъв.
7. По възможност, не променяй плана си.
8. Шахматът е игра за двама. Не игнорирай ходовете на противника си. Системата, избрана от противника, оказва силно влияние върху плановете.
9. Разположи свои пешки в центъра на дъската.
10. След размяната на централните пешки, може да заемеш центъра предимно с леки фигури - коне и офицери.
11. Контролирай централните полета със своите леки и тежки фигури.
12. Първоначално, придвижи напред централните си пешки.
13. Развий бързо своята позиция, своята “армия”.
14. Развий конете преди офицерите.
15. Ако дебютът и позицията го разрешават, направи рокадо възможно най-рано.
16. Не позволявай на противника си да направи рокадо (да размени местата на царя и един от топовете си).
17. Не изваждай напред дамата (царицата) си твърде рано.
18. Не бързай да матираш противника си твърде рано.
19. Развий първо царския си фланг.
20. Не блокирай пътя на своите офицери.
21. Разположи топовете си по откритите линии (където вече няма пешки).
22. В дебюта не трябва да се правят безцелни ходове, да се тъпче на едно място, да се мести една и съща фигура два или повече пъти, да се развива дамата и да се атакува с нея, да се взимат фигури с пешките твърде рано, ако ситуацията на дъската не го изисква.
23. В дебюта е недопустимо увличане в печалба на материал (пожертвани от противника пешки и/или фигури), ако изостава развитието на собствените ти фигури.
24. Ако си изостанал в развитието на фигурите си, постарай се да запазиш затворена позицията си.
25. Ако си изпреварил противника си в развитието на фигурите, атакувай го. Преждевременната атака може лесно да бъде отблъсната, може да последва контраатака и загуба на партията. Ако позицията е равна, атаката може и да не успее.
26. Силата на позицията се определя от по-удобното разположение на фигурите, а не толкова – от наличния материал.
27. Като мярка за абсолютната сила на фигурите се приема абсолютната сила на пешката, която се взима за единица.
Пешка = 1, Кон и Офицер = 3 или 3, 5, Топ = 5, Дама = 10.
Абсолютната сила на всяка фигура се изразява чрез нейната боеспособност, която зависи от подвижността на тази фигура и от нейните блокиращи и атакуващи способности. Сравнителната сила на фигурите определя дали размяната на фигури е изгодна или – не.
28. След първите 10-15 хода на дебюта, се навлиза в средната, най-важна част от играта (мителшпил). Всички фигури вече са развити, заели са възможно нзй-активни позиции о са добили почти максималната си мощ и свобода на действие. В мителшпила предстои тяхното прегрупиране, с цел да се подготвят за атака или да се подготвят комбинации и да се осъществят стратегически, оперативни и тактически идеи. За да постигне добри резултати, още препреди прехода от дебюта в мителшпила, в зависимост от избраният вече дебют и полученият център, шахматистът трябва да съумее да се ориентира в правилно в позицията, да развие своя план и да изчисли възможните варианти на игра.
29. Типове стратегически позиции: Закрит център, Подвижен център, Открит център, Статичен център, Динамичен център, Нефиксирана позиция.
30. Според някои специалисти, офицерът е по-силен от коня, но това не винаги е така и зависи от конкретната позиция на дъската. Всички шахматисти оценяват високо двойката офицери като по-силни от офицер и кон или от два коня – в открити позиции. А в закрити позиции двата коня са по-силни от двата офицера или от кон и офицер. Конят не е далекобойна фигура и трудно воюва на два фланга.
30, Със всеки свой ход се старай да принудиш противника към самостоятелно мислене, а ти мисли дори и докато мисли той.
31. Не създавай слаби полета в своя лагер
32. Създавай слаби полета в лагера на противника.
33. Спечели пространство.
34. Играй и на двата фланга – царския и дамския.
35. Ограничавай подвижността на фигурите на противника си.
36. Разруши пешечната структура на противника си.
37. Използвай откритите линии, за да навлезеш в пространството на противника си.
38. Блокирай фигурите на противника.
39. Удвои топовете си по откритите линии; заеми откритите линии с двата си топа.
40. Използвай двойни удари. С двойния удар се заплашват едновременно две или повече недостатъчно защитени фигури на противника, обикновено – по-силни от нашата атакуваща фигура. Всяка една фигура може да заплаши едновременно две или повече фигури на противника. Ефектът е по-голям, когато нашата защитена слаба фигура напада едновременно две по-ценни от нея незащитени или недостатъчно защитени фигури на противника, които на следващия си ход не могат да заплашат наша ценна фигура, да обяват шах или да заплашат с мат и така да спасят положението си. Съществуват двойни или тройни удари, наречени още “вилица’ – с пешка, с кон, с офицер, с топ, с дама, дори – и с цар. В някои случаи, с двойния удар не се заплашват пряко фигури или пешки на противника, а се предпазват важни свободни, незети, неутрални полета, които противникът би заел, за да организира атака или, за да облекчи своята защита. Такива ходове се срещат и в кореспондентни партии, когато има повече време за обмисляне и не би трябвало да се допускат.
41. Постарай се да “набучиш” на като на “шиш” повече от една фигура на противника.
42. Избягвай размяната на пешки и фигури, когато си изостанал в развитието си.
43. Когато си завършил развитието си и имаш повече пешки, отколкото противника ти, може да разменяш фигури.
44. Давай шах на противниковия цар, само ако от това има смисъл.
45. Размени “лошите” си фигури.
46. Основните стратегически идеи и планове в мителшпила са следните: атака на нерокирал цар; атака при малки рокади; атака при големи рокади; атака при разностранни рокади; пешечен щурм при малки рокади; спиране на флангова атака; образуване на преден пост (форпост); заемане на откритите вертикални линии; нахлуване на седмия (или на втория) хоризонтал; “мелница”; “акордеон”.
47. Матови комбинации: мат на осмия (първия) хоризонтал; мат на седмия (втория) хоризонтал; мат с използване на вертикали и диагонали; мат с използване на хоризонтали и диагонали; атака на слаби полета; разрушаване на пешечното прикритие на противниковия цар; извличане на противниковия цар от прикритието му; комбинации с пешки; комбинации с използване на несполучливата фигурна позиция на противника.
48. Методика за оценка на позицията. Оценката на позицията има важно значение при избора на стратегически план и неговото оперативно и тактическо осъществяване, за изчисляване на вариантите и намиране на най-силния ход. Оценката на позицията включва следните елементи: материално равенство; наличие на непосредствени заплахи; разположение на царете и тяхната безопасност; център и наличие на пространствен превес; владеене на открити вертикали, хоризонтали и диагонали; активна позиция на фигурите; пешечна структура и наличие на слаби и силни полета.
49. Ендшпил – край на играта. В процеса на игра фигурите на дъската постепенно намаляват и се преминава в крайната фаза на играта – ендшпил. Това видимо опростяване на крайната фаза на играта съвсем не означава, че тя е станала по-малко сложна, отколкото – в мителшпила. Напротив, след като са положени много усилия в дебюта и в мителшпила, за да се получи по-добра игра в ендшпила, не е логично това предимство да не се реализира. За ендвпила са характерни някои особености, които коренно го отличават от дебюта и мителшпила. В дебюта и в мителшпила основната цел на играта е да бъде предпазен царят от атаките на противника. В ендшпила царят става много активна фигура, а понякога е незаменим и от “неговото поведение” зависи изходът от борбата. Царят вече не се нужфае от непрекъсната защита, зашото фигурите на дъската са малко на брой и позицията е силно опростена, така че той има по-голяма свобода на действие и се чувства в безопасност от действията на противника. Макар и трудно подвижен, тази свобода му дава възможност да постигне максимална активизация, която има за цел да сведе до минимум ролята на противниковия цар. Значително нараства подвижността на останалите фигури. Поради силното намаляване на броя на фигурите и пешките на дъската, останалите фигури имат достъп до повече свободни полета. Това се отнася за всички фигури, но особено много – за топовете, които в дебюта и в мителшпила са твърде силно ограничени в действията си. Нараства ролята на пешките. В ендшпила пешките са по-стабилни и по-сигурни в действията си, защото са по-малко уязвими. Понякога, те могат да се придвижат до осмия (първия) хоризонтал, да се превърнат в желана фигура (дама, топ, офицер, кон) и така да решат изхода от борбата. Обикновено, това се постига чрез защитена проходна пешка или чрез отдалечена проходна пешка.
50. Типове ендшпили. Съществуват няколко типа теоретични ендшпила: пешечни, лекофигурни (офицерски, конски), тежкофигурни (топовни, дамски) и смесени.
51. Централизирай царя си.
52. Създай проходна пешка или проходни пешки.
53. Дръж своя топ зад проходната пешка, независимо, дали тя е твоя или на противника.
54. Материалното преимущество води до победа.
55. Наличие от офицери от различен цвят (примерно – чернопол за единия играч и белопол за другия или – обратното) може да доведе до равенство, защото офицерите не могат да атакуват пешките и фигурите, разположени на другия цвят.
56. Наличието на пешки по вертикалите а и h може да доведе до равенство (ако се образува отдалечена проходна пешка).
57. Намести фигурите си на полета, които противниковият офицер не може да атакува.
58. Победата в шахматната игра се основава върху грешките на противника. Побешдава този, който е сбъркал предпоследен. Не разчитай на противника си да сбърка. Разчитай на себе си, на своя план, на своята интуиция за избор на правилен ход.
59. Изучавай играта на шампионите.
60. Играй много шахматни партии.
61. Играй срещу много хора, срещу компютърни програми и срещу... себе си.
62. Чети книги и списания, посветени на шахмата.
63. Решавай шахматни задачи.
64. Създавай шахматни задачи.
65. Записвай собствените си партии и потърси своите грешки.
varador
Много я обичам,но не съм играл от отдавна,защото няма с кой.
Slash
http://topsport.ibox.bg/news/id_627695350


icon_headbang[1].gif icon_headbang[1].gif icon_headbang[1].gif
Svetyl
Бахти вмирисаната работа...
parabellum
http://www.worldchess2006.com/main.asp?cat=4&id=918
stage
Мерси за линка батенце yes.gif
Revenant
Веско Изравни ...давай градски
Това е "lo-fi" версия на нашия форум. За да видите пълната версия, моля натиснете тук.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.