Ревюта
Група: Kalidia      Албум: The Frozen Throne      Автор: Warrior Of Ice      Ноември, 2018
Kalidia - The Frozen Throne (ревю от Metal World)

Когато дебютираха с обещаващия “Lies’ Device” преди четири години, нищо не подсказваше, че Kalidia ще направят стиловия завой, на който се натъкваме още във втория им дългосвирещ опус. Спокойната и ефирна квази-готик изразителност тук е изместена от онзи ударен симфо-пауър метъл, в който родната им Италия има дългогодишни традиции. Със своето енергично и вдъхновено изложение “The Frozen Throne” прави заявка за място в първия ешелон на тази отдавна пренаселена сцена.

Твърде рано е да съдим доколко решението на четиримата е било далновидно от кариерна гледна точка, но в чисто артистичен план стъпката напред е огромна. Сега ги виждаме, израснали значително както в композиторски, така и в инструментален план, да творят с неочакван размах и освободеност. В новия си труд те отново залагат на ангажиращи въображението теми: от древногръцката митология и последната съпротива на сикариите в Масада до култовата компютърна игра Warcraft III и приключенската класика „Островът на съкровищата“ на Робърт Луис Стивънсън, популяризирана наскоро от сериала на Starz. Музикалното разнообразие не отстъпва на лирическото такова, като всяко парче се отличава с поне един характерен мотив, който остава задълго в съзнанието ти.

Заглавната пиеса открива записа с двойни каси, стремително препускане по шеста струна и превъзходни солови акции, които не оставят съмнение относно новото динамично звучене на Kalidia. Щедрата употреба на клавири – както като фонов, така и като солов инструмент – допринася за мелодичното внушение на бандата и внася специфичния неокласически нюанс, наложен навремето от групи като Stratovarius и Rhapsody. Нивото на епичност не спада с напредването на албума, а само добива нови форми чрез ориенталските мотиви на “Circe’s Spell” и уместните келтски заигравки в “Black Sails” и “To the Darkness I Belong”. Звездата в състава безспорно е Nicoletta Rosellini, чийто богат и овладян глас формира голяма част от облика на песните. Представянето ѝ достига своя апогей в чудесната несълзлива балада “Midnight's Chant”, но след нея част от натрупаната инерция сакаш се губи. Финалът обаче е повече от силен благодарение на “Lotus” и “Queen of the Forsaken”, чиито полифонии и ефектни смени на темпото те пращат обратно в началото за още едно завъртане на тавата.

Kalidia едва ли ще се превърнат в следващото голямо нещо в пауър метъла, но при все това демонстрират предостатъчно талант и класа, за да заслужат вниманието на почитателите на жанра. “The Frozen Throne” не просто не омръзва след продължителна злоупотреба, а става все по-интересен и увличащ – качество, с което малко модерни издания могат да се похвалят.

Ревюта за 2024 година
Ревюта за 2023 година
Ревюта за 2022 година
Ревюта за 2021 година
Ревюта за 2020 година
Ревюта за 2019 година
Ревюта за 2018 година
Ревюта за 2017 година
Ревюта за 2016 година
Ревюта за 2015 година
Ревюта за 2014 година
Ревюта за 2013 година
Ревюта за 2012 година
Ревюта за 2011 година
Ревюта за 2010 година
Ревюта за 2009 година
Ревюта за 2008 година
Ревюта за 2007 година
Ревюта за 2006 година
Ревюта за 2005 година
Ревюта за 2004 година
Ревюта за 2003 година
« Обратно
Коментари   Коментирай!

www.metal-world.info © 2003 - 2024
Изработка на уеб сайт