Ревюта
Група: Ryujin      Албум: Ryujin      Автор: Warrior Of Ice      Януари, 2024
Ryujin - Ryujin (ревю от Metal World)

При все че създадоха четири първокласни албума, Gyze така и не получиха комерсиалното признание, което заслужаваха – поне извън родната си Япония. Но след като подписаха с най-големия понастоящем лейбъл за тежка музика в лицето на Napalm Records, а небезизвестният Matt Heafy ги взе под крилото си като мениджър и продуцент, всички изгледи са това скоро да се промени. С ново име и освежена концепция, сега четиримата самураи поднасят своя най-концентриран и изпипан труд до момента.

На пръв поглед стилът им не се е променил съществено: в основата му отново е залегнала скоростна и високо технична комбинация от пауър и мелодичен дет метъл с подчертан неокласически уклон. Ако подобна формула ти се струва позната, то е, защото Children of Bodom я изобретиха и наложиха още в края на 90-те години, повличайки цяла армия от имитатори подире си. Финландците наистина дадоха страшно много на метъл жанра като цяло и Ryujin продължават да са горди наследници на завета им. Същевременно те вече звучат по-оригинално, еманципирано и амбициозно от всякога, претопявайки всичките си влияния в едно монолитно звучене, което може да се нарече единствено тяхно.

“Ryujin” е най-достъпната и същевременно най-еклектичната колекция от парчета на братята Shinomoto и сподвижниците им. Сега огромното инструментално умение на състава е изцяло подчинено на песенното начало и резултатът е изключително грабващ. Не че в записа липсват зверските сола на Ryoji, но целта им е много повече да обслужват композиционните нужди на съответната песен, отколкото да доказват каквото и да е. Фолклорните мотиви са още по-силно застъпени, а изящни, ненатрапчиви оркестрации придават допълнителен обем на музиката.

Ключовата дума тук е вариативност. Този принцип е илюстриран най-ярко в “Scream of the Dragon”, която с лекота съчетава екстремни куплети със свръхмелодични припеви и космическа инструментална секция. Екстремните бичкии “Gekokujo” и “Gekirin” съжителстват с приповдигнати химни като “The Rainbow Song” и първата пълнокръвна балада на бандата, “Saigo No Hoshi”. Албумът е коронован с епичната заглавна пиеса – истински триумф на композиторския гений и преплитането на жанрове – и най-маниашкия кавър на “Guren No Yumiya” от Attack On Titan, записван до момента. Традиционните японски инструменти издигат атмосферата от наситена до откровено приказна и заедно с митологичните текстове придават съдържание на титлата „самурайски метъл“, с която музикантите сами са се окичили.

Ryujin още в началото на годината вдигат летвата високо за конкуренцията в пауър, фолк и мелодет сцените. Те не само запълват достойно празнината, която Whispered оставиха след последния си студиен удар отпреди осем години, но и дават недвусмислена заявка за лидерство в съвременния метъл.

Ревюта за 2024 година
Ревюта за 2023 година
Ревюта за 2022 година
Ревюта за 2021 година
Ревюта за 2020 година
Ревюта за 2019 година
Ревюта за 2018 година
Ревюта за 2017 година
Ревюта за 2016 година
Ревюта за 2015 година
Ревюта за 2014 година
Ревюта за 2013 година
Ревюта за 2012 година
Ревюта за 2011 година
Ревюта за 2010 година
Ревюта за 2009 година
Ревюта за 2008 година
Ревюта за 2007 година
Ревюта за 2006 година
Ревюта за 2005 година
Ревюта за 2004 година
Ревюта за 2003 година
« Обратно
Коментари   Коментирай!

www.metal-world.info © 2003 - 2024
Изработка на уеб сайт