Ревюта
Група: God Dethroned      Албум: The Judas Paradox      Автор: WingWriter      Септември, 2024
God Dethroned - The Judas Paradox (ревю от Metal World)

Констатацията, че светът през 20-те години на XXIв. не се е променил кой знае колко от 20-те години на XXв., е колкото ужасяваща, толкова и вярна. Живеем в несигурни времена, не знаеш какво може да се случи утре. Но ето и един факт, който остава константа в заобикалящия ни хаос – Henri Sattler продължава от все сърце да ненавижда християнството. И само се замисли, God Dethroned и Deicide издават нова музика в рамките на една година. Сега остана и Behemoth да се появят отнякъде…

Четири години след “Illuminati”, богохулниците от Нидерландия се завръщат с “The Judas Paradox”. Лайтмотивът този път е по-интересен и макар да няма нищо общо с излизане от зоната на комфорт, е свързан с апокрифни тълкувания на Библията и с директно изваждане на Исус и Юда от праволинейните им характеристики, които ни се представят по доста плосък начин в попкултурата. Тезите, развити от God Dethroned тук, макар и в основата си да са антихристиянски и нищо повече, дават храна за размисъл и биха могли да породят интересни дискусии.

Музикално холандците запазват познатото си звучене. В основата стои променливият облик на мелодичния дет метъл, който в определени ситуации придобива свирепостта на класическите му деветдесетарски проявления, но в други поема в атмосферична посока, позволяваща на слушателя да вземе глътка въздух. “The Judas Paradox”, за добро или лошо, в различните моменти дава различни резултати. “Rat Kingdom” и “Asmodeus” са апотеоз на мелодичния дет, а почерняването им с познатата блек стилистика изгражда типа композиции, в които God Dethroned са най-добри. Епосите, разиграни в едноименната песен и в “Hailing Death”, са приятно намигване към колеги в жанра като Ex Deo и също поддържат много високо ниво. Ситуацията не е по-различна и в “The Hanged Man” и закриващата “War Machine”, където музикантите сменят настроението и мелодията лесно се заменя от класически за стила рифове и непрекъснати бластбийтове.

Средата на албума е по-особена. “Hubris Anorexia” е хаотична и разнопосочна виелица, а покрай соло китарите в “The Eye of Providence” се долавят вдъхновения от Death. Незабележима остава единствено “Broken Bloodlines”, заемаща жертвеното място на песента точно преди финала. “Kashmir Princess” може би в друга обстановка щеше да е по-впечатляваща. В случая обаче, сложена точно в средата, тя неприятно разделя записа с монотонността си, породена най-вече от еднотипното умерено темпо.

Като изключим почти липсващите негативи, свещеното число 12, под чийто номер застава “The Judas Paradox” в дискографията на групата, по никакъв начин не се е отразило зле. Иронично е, че God Dethroned вадят един от по-силните си албуми точно сега. Напредъкът в съпоставка с “Illuminati” е очевиден. Нидерландските ветерани са на прав път.

Ревюта за 2024 година
Ревюта за 2023 година
Ревюта за 2022 година
Ревюта за 2021 година
Ревюта за 2020 година
Ревюта за 2019 година
Ревюта за 2018 година
Ревюта за 2017 година
Ревюта за 2016 година
Ревюта за 2015 година
Ревюта за 2014 година
Ревюта за 2013 година
Ревюта за 2012 година
Ревюта за 2011 година
Ревюта за 2010 година
Ревюта за 2009 година
Ревюта за 2008 година
Ревюта за 2007 година
Ревюта за 2006 година
Ревюта за 2005 година
Ревюта за 2004 година
Ревюта за 2003 година
« Обратно
Коментари   Коментирай!

www.metal-world.info © 2003 - 2024
Изработка на уеб сайт