Ревюта
Група: Astarte      Албум: Demonized      Автор: Sharon      Декември, 2007

 

Твърде голям наплив от страна на очаквани албуми ни се струпа напоследък... Някои строго неконвенционални, други - по-комерсиални, но все пак и това е в реда на нещата. Повод за радост от моя страна, обаче, е появата на петия дългосвирещ албум на гръцката мелодик блек банда Astarte. Преди всичко трябва да поясня, че пиша ревюто не толкова от гледната точка на запалена фенка на стила, а от тази на човек, влюбен в красотата на женските участия под светлините на прожекторите на метъл сцената. Доколко това характеризира природата на гръцките фурии от бандата, обаче, е доста спорно. При Astarte винаги е имало нещо първично, поставящо нивото на музиката в съвсем друг тип категория и позволяващо сравненията с някои от доайените и кръстниците на блека. И няма как да бъде иначе, след като с всяка нова размазваща продукция групата запраща очакванията на феновете по дяволите, директно в адските селения. А положението в “Demonized” съвсем определено не е по-различно...

Не преувеличавам, когато казвам, че Astarte преспокойно могат да се поставят под общ знаменател с някои от бащите на стила. Музиката, която винаги е била изпълнявана изключително професионално, сега звучи по-брутално отвсякога. Сигурно се досещате, че не можем да си позволим да говорим и за красотата на нежния, женствен глас на Tristessa, въплъщаваща представата за групата. Защо ли... Достатъчно е да подкарате който и да е албум и да се вслушате в дрезгавите викове на фронтдамата, за да се усъмните в принадлежността на пола й, защото малко жени са способни на такава безумна вокална истерия. Интересното е, че тук мацката поема единствено вокалните партии, докато преди време изпълняваше мултифункционална роля и отговаряше както за класическата и акустична китара, така и за клавирите и баса. Липсват и шестимата музиканти от оригиналния състав на групата, но резултатът отново е повече от задоволителен. Накратко – и този път ни поднасят на златен поднос един взривоопасен микс от това, на което вече доказаха, че са способни.

Това е и точното определение, когато говорим за “Demonized”. Заглавието е избрано неслучайно - по силата на цялостното си звучене, албумът представлява най-адската продукция на гърците до момента. Такова е началото, поставено от “Mutter Astarte”, където Tristessa, или Lady Lilith, както самата тя се възприема, възпява семитската богинята на плодородието, първичната сексуалност и войната - неща, колкото противоположни, толкова и сходни в корените си, неслучайно обединени в албума. Всичко това на фона на трескавия, солиден инструментал, излизащ изпод бесните рифове на временния китарист Lycon и чудовищния барабанен разстрел, дело на Ice. Без да става дума за намаляване на агресията, ставаме свидетели на чудесните сола на Lycon, съпътстващи виковете на адската вокалистка и придаващи друга насока на песните, а един чудесен пример за това са изпълнените като по учебник композиции “God I Hate Them All” и “Lost”, следвани от половинминутния призив “Whispers Of Chaos”:

I am Mother Astarte
I am the light and death of all
Leader of cosmic chaos
Belivers of me
Black Metal followers
Make your black wish
War is coming
I am Mother Astarte

След кървавия апел, гърците отново продължават издевателството, налагано от заглавната песен “Demonized”, кръстената на китариста композиция “Lycon” и “Queen Of The Damned” с нейното Hellcome to the land of the dead – недвусмислена покана в демоничните владения под съпровода на откровено трашърските ритми на групата. Сравнително по-мелодичното сърце на албума разкрива тайните си пред нас чрез “Heart Of Flames”, “God Among Men” и първата част на инструментала “Everlast”, странно спокоен и елегичен на фона на цялото звуково насилие. Не е пропуснато и участието на гостуващ музикант - ако досега групата можеше да се похвали с взаимни изпълнения с метъл икони от God Dethroned, Septic Flesh, Dimmu Borgir, Rotting Christ, Lloth и Mayhem, след “Black At Heart” трябва да добавим и Angela Gossow от Arch Enemy към списъка. Разкъсваната от поредната размазваща рифовка мелодичност се излива от закриващите парчета “Black Star” и “Princess Of The Dawn”, където финалните щрихи се полагат от втората част на “Everlast” (или “Phoenix Rising”), носеща отново трагичното чувство и явяваща се един вид извинение за слуховото престъпление до момента.

Безкомпромисно музикално изживяване, разтърстващо цялото същество из основи, ето какво очаква слушателите... Маса фенове поставят акцента в творчеството на гърците върху албумите “Sirens” и “Quod Superius Sicut Inferius”, водейки безумни спорове относно това кой и защо е по-качествен. Но след “Demonized” смятам, че трябва да преразгледат политиката си и да внесат сериозна корекция в музикалните си възгледи.

Ревюта за 2024 година
Ревюта за 2023 година
Ревюта за 2022 година
Ревюта за 2021 година
Ревюта за 2020 година
Ревюта за 2019 година
Ревюта за 2018 година
Ревюта за 2017 година
Ревюта за 2016 година
Ревюта за 2015 година
Ревюта за 2014 година
Ревюта за 2013 година
Ревюта за 2012 година
Ревюта за 2011 година
Ревюта за 2010 година
Ревюта за 2009 година
Ревюта за 2008 година
Ревюта за 2007 година
Ревюта за 2006 година
Ревюта за 2005 година
Ревюта за 2004 година
Ревюта за 2003 година
« Обратно
Коментари   Коментирай!

www.metal-world.info © 2003 - 2024
Изработка на уеб сайт