Ревюта
Група: Serenity      Албум: Words Untold & Dreams Unlived      Автор: Sharon      Май, 2007

 

Ето, че най-сетне дочакахме първия дългосвирещ албум на австрийската прогресив-пауър метъл формация Serenity. Въпреки че съществуването на самата група датира още от 2001-ва година, заради кардиналните промени в състава момчетата набраха популярност четири години по-късно, благодарение най-вече на запомнящ се съпорт на Ronnie James Dio. Две години след първите си официални опити в света на метъл музиката, Serenity се завръщат с вече установен стил, способен да задоволи и най-капризните фенове на жанра. За тези, които са запознати с издаденото през 2005-та година демо “Engraved Within”, прясната продукция “Words Untold And Dreams Unlived” вдига още повече реномето на тази необикновена група. Колкото до хората, които тепърва се сблъскват с бандата чрез новия им албум – какъв по-добър начин за запознанство от този да се потопиш в невероятната атмосфера, която той изгражда?

Откриващото парче “Canopus 3” е интересна композиция с по-забързано темпо и чисто прогресарски мотиви, включващо в себе си изключително гъвкави мелодии. Още в началото се забелязват сходства между гласа на основния вокалист Georg Neuhauser с този на Tony Kakko от Sonata Arctica. Тук е и мястото да се отбележи, че като цяло “Words Untold And Dreams Unlived” наистина напомня стила и звученето на финландците, а едва ли ще преувелича, ако добавя, че това, което Serenity ни демонстрират като постижение чрез първия си албум, далеч задминава някои недотам върхови такива на Tony и компания. Въпреки това, групата никога не е оставяла на заден план факта, че в голяма степен е вдъхновена от всеизвестни титани като Kamelot и Symphony X… “Reduced to Nothingless” въздейства интензивно, благодарение на добре намерената комбинация между Neuhauser, китариста Thomas Buchberger и басиста Simon Holzknecht. В песента бандата прибягва до напоследък добиващите все по-голяма популярност хорове, в случая присъстващи на места по време на припевите. Долавят се и дрезгавите гласове на останалите вокалисти - Mario Hirzinger и Andreas Schipflinger, които се справят отлично с пеенето така, както съответно с кийбордите и барабаните и несъмнено допринасят много за изграждането на парчетата. Албумът прекъсва с почти едноминутната спокойна мелодична магия “Words Untold”, колкото да подготви ударното начало на следващата изпипана до съвършенство песен – “Circle of my 2nd Life”. По-забързаният инструментал, намаляващ интензивно темпото си, подчертава разнообразното изпълнение на Neuhauser и притежава уникалната сила да засилва значението на меланхоличния текст, най-вече на финала – “A part of me that slowly dies”… Идва ред на “Engraved Within”, по мое мнение едно от най-силните парчета в целия албум. Всичко относно тази песен е далеч от всякаква евентуална критика – от разчупващата стереотипите мелодия до перфектно изпълнените вокали, навременната намеса на баса и китарните рифове. Прекрасно издържаният финал е предшестван от доста интересна инструментална препратка към “Beauty And The Beast” на Nightwish. Няма съмнение, че това е напълно целенасочено; странното е, че по начина, по който Serenity изменят делото на Nightwish, увеличавайки скоростта и изчиствайки мелодията, не само звучи съвсем на място в песента, а дори някак по-добре, отколкото оригинала на финландците... Внушението се допълва още повече от пропитата със симфонични мотиви “Forever”, която, глобално погледнато, е песен в типичния пауър-прогресивен стил на Serenity и е съвсем логично продължение на “Engraved Within”. Второто мелодично прекъсване “Dreams unlived” - половинката на “Words Untold” - е последвано от “Dead Man Walking”, притежаваща по-тежко звучене, благодарение най-вече на баса на Holzknecht и тройното вокално изпълнение, подкрепяни от клавирите на Hirzinger. Краят на албума е ознаменуван от баладичните нотки, вплетени в предимно енергичното изпълнение “From Where The Dark Is Born”, демонстриращо още веднъж, че Serenity се справят великолепно с разнообразието, което присъства във всички песни. Истинският финал обаче настъпва в лицето на “Thriven”, емблематичното значение на чието заглавие Serenity оставят да говори само за себе си. Песента се явява синтез на предишните, своеобразно компилираща в себе си едни от най-добрите черти на албума. Отново имаме налице гъвкава мелодия, променлив инструментал и различни вокални партии, сменящи генералното настроение едва ли не постоянно. А това, както казват, е привилегия на истински добрите в жанра.

За финал мога единствено да добавя, че независимо от инспирациите от различни други групи, препратките и евентуалните звукови сходства, Serenity очертават самостоятелен път, който, искрено се надявам, ще следват и занапред. Момчетата от Австрия наистина показват изключително високо качество още в първия си дългосвирещ албум – нещо, което други постигат едва след дългогодишна практика на метъл сцената. Разбира се, има и такива, които въобще не се доближават до този момент, но едно е сигурно – Serenity не спадат към тази категория. Не и след “Words Untold And Dreams Unlived” - албум, който е едно от ключовите открития за тази година, вече превърнал се в неделима част от жанра, в който творят тези даровити музиканти.

Ревюта за 2024 година
Ревюта за 2023 година
Ревюта за 2022 година
Ревюта за 2021 година
Ревюта за 2020 година
Ревюта за 2019 година
Ревюта за 2018 година
Ревюта за 2017 година
Ревюта за 2016 година
Ревюта за 2015 година
Ревюта за 2014 година
Ревюта за 2013 година
Ревюта за 2012 година
Ревюта за 2011 година
Ревюта за 2010 година
Ревюта за 2009 година
Ревюта за 2008 година
Ревюта за 2007 година
Ревюта за 2006 година
Ревюта за 2005 година
Ревюта за 2004 година
Ревюта за 2003 година
« Обратно
Коментари   Коментирай!

www.metal-world.info © 2003 - 2024
Изработка на уеб сайт