![]() |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
![]() |
![]()
Коментар
#1
|
|
![]() analizator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 3004 Регистриран: 1-April 08 Град: WorthlessPieceofShitVille, Population:You Потребител N: 2681 ![]() |
...хепи и флауър метАл?
Така, генерално погледнато? Купуват ли се халбуни извън тези две красоти? На коцерти на други стилове ходи ли се? А мрънкаме ли, че няма сцена? С кашкавал ли е? -------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Коментар
#2
|
|
![]() I, Voyager ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Модератори Коментари: 7649 Регистриран: 24-September 06 Град: Карлсруе, София... където и да е Потребител N: 1587 ![]() |
Знам, че е много комплексен въпрос; знам, че един куп фактори допринасят за мизерното състояние на музиката в България; знам, че не е хубаво да обобщавам, но ми се ще да отговоря на няколко от въпросите, които gadabout задава. Първо защото не съм сигурен доколко са риторични, второ защото се радвам, че един от хората, които обичат да обсъждат музиката (а не само да си чешат езиците), е отново във форума. Та...
1. Що пет човека не могат да дадат 6 лв за Интралмънт, като 5000 могат да дадат 50 лв за Таря? - Сериозно ли мислиш, че това е строго български феномен? В чужбина според теб Tarja или Nile правят по-големите концерти. За сравнение, последният концерт тук на Nightwish преди около година и половина (верно, че бяха без Tarja, но принципът си остава) беше на СТАДИОН. Nile не са идвали насам, но последният концерт на Unleashed, примерно, беше в клуб. Абсолютно същата ситуация като в България и съвсем нормално. Все пак ъндърграундът си е ъндърграунд. По една или друга причина, Tarja прави много по-достъпна музика от Nile. Което не означава, че прави по-лоша музика, просто ъндърграундът бива разбиран от по-малко хора. Не само в България, навсякъде е така. 2. Що се слуша само флауър и хепи метъл - лично аз съм на мнението, че родното пауър и хеви са в около хиляда пъти по-лошо състояние от който и да било друг стил. Коства ми неимоверни усилия на волята, за да изслушам и едно парче от последните албуми на Епизод, които в момента, вЕрвай ми, са сред каймака на пауъра ни. Добре че има групи като Pantommind и Project Arcadia, за да не сме капо в не-growl стиловете. Не-флауър сцената ни, макар да не е цвете за мирисане, е дооооста по-добре. 3. Що пет човека не могат да дадат 6 лв за Интралмънт, като 5000 могат да дадат 50 лв за Таря version 2.0. Reissued, remastered, with bonuses and an extra DVD - според теб колко от тия хора, дето ще ходят на Tarja, има някакъв бегъл шанс да отидат на концерт на Enthrallment? Или още повече - какъв процент от масата, която отиде на Metallica имат някакъв интерес да отидат на концерт на Enthrallment? Ще дадеш пари за това, което ти харесва. Харесвам Tarja - отивам на концерт на Tarja. Ако не харесвам Enthrallment, и безплатен да беше концертът, пак нямаше да отида. И с риск да обидя теб или някой друг, лично аз точно на Enthrallment и безплатна бира да раздаваха, пак нямаше да отида. No offence. 4. Що нямаме сцена, аджеба - много сложен въпрос, на който за съжалние не се отговаря с "метълът ни е тъп". Първо, живеем в държава, в която учени, учители и като цяло повечето хора едва свързват двата края. За музикантите е още по-сложно. А за да създадеш добра банда, която да прави хубава и качествена музика, се искат време, усилия, много труд, влагане на много енергия и концентрация главно върху музиката и бандата. Не виждам как човек с dayjob може да отговори на тези условия, като в същото време не виждам как музикант без dayjob може да се изхранва. Човекът трябва да яде нещо все пак, нали. Няма как да се концентрираш върху идеите си и да се занимаваш сериозно с музика, ако всеки ден се връщаш смазан от работа. Така се правят банди, които свирят между другото, нищо повече! Такива банди имаме в изобилие, а на мен такива банди не са ми интересни. Хипотетичен въпрос, понеже май много лоши ти се струват тия български фенове - нескопосана пасмина до един. Ако Enthrallment (почва да ми става неудобно да ги мажа момчетата, ама така идва) излезат да правят концерт в Германия (където едни Mercenary получават вяло поклащане на главите по време на песните и тук-таме някоя вдигната ръка), мислиш ли, че ще бъдат посрещнати от ентусиазирана тълпа фенове в претъпкани зали? Щото мен дълбоко ме съмнява. Немският метъл-фен ли е виновен? Средно излиза по горе-долу половин албум на година, който да има нещо наистина оригинално в себе си. Едни Pantommind изкараха невероятна тава, преди това имаше страхотен Inspell, който вече ми стана навик да цитирам в многото теми за българския метъл във форума (не че искам да се подмазвам на представителя на бандата, който пише във форума, просто факт), но настрана от това наистина няма нищичко, което да имам желание да си пусна. А в крайна сметка опира до това. Ако музиката не ми харесва, длъжен ли съм да ходя на концерта? Някакъв данък "роден метъл" ли трябва да плащам? -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#3
|
|
![]() analizator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 3004 Регистриран: 1-April 08 Град: WorthlessPieceofShitVille, Population:You Потребител N: 2681 ![]() |
Мерси за включването.
1. Що пет човека не могат да дадат 6 лв за Интралмънт, като 5000 могат да дадат 50 лв за Таря? - Сериозно ли мислиш, че това е строго български феномен? В чужбина според теб Tarja или Nile правят по-големите концерти. За сравнение, последният концерт тук на Nightwish преди около година и половина (верно, че бяха без Tarja, но принципът си остава) беше на СТАДИОН. Nile не са идвали насам, но последният концерт на Unleashed, примерно, беше в клуб. Абсолютно същата ситуация като в България и съвсем нормално. Все пак ъндърграундът си е ъндърграунд. По една или друга причина, Tarja прави много по-достъпна музика от Nile. Което не означава, че прави по-лоша музика, просто ъндърграундът бива разбиран от по-малко хора. Не само в България, навсякъде е така. Простичък факт и добре, че е така и разбира се, че не е строго български феномен. Но моето разграничение не се основава на мейнстрийм/ъндъграунд, а на това, че прекалено много хора, вписващи се във втората графа, друго, освен да мрънкат, не правят. 2. Що се слуша само флауър и хепи метъл - лично аз съм на мнението, че родното пауър и хеви са в около хиляда пъти по-лошо състояние от който и да било друг стил. Не-флауър сцената ни, макар да не е цвете за мирисане, е дооооста по-добре. На това ти наблюдение съм доста склонен да вярвам, макар че съм далеч от тази "тежка" музика. Но и тук имах друго предвид. Голяма част от хората, самоидентифициращи се като "метъли" са чичаци над 40 или младежи между 20 и 30, за които Седемте чудеса на света са Млековар, Металлица, Найтуиш, Хамърфол, АЦеДеЦе, Айрян Мейдън и Моторхед (бъзикът с имената не е с лошо... поне не за всичките). Покрай тези банди голяма част от въпросните фенИ НАЙ-МНОГО да открият 17 по-малки чудеса по поляните на флауър метъла. И да речем, че това просто си е така, в сми, върти го, сучи го, оплаквай се - хората са, каквито са и се кефят на каквото се кефят. Нямаше въпросната "група" от хора да е с толкова регресивен ефект, ако не допълваше по един ужасяващ начин онази друга, по-малка, но значителна група под горния ти цитат - онези, дето са по-подземни и почти не слушат изброените в предния абзац групи, но и не правят НИЩО друго, освен да хейтят наляво-надясно. На практика хората извън тези две големи "групи" правят нещо. Средно, колко могат да са тези хора?... Въпросът за "плащането на данък родна музика" няма да го коментирам, ясно е, че няма такова чудовище. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 23rd July 2025 - 05:52 AM |