![]() |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Коментар
#31
|
|
![]() PAIN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1750 Регистриран: 21-April 06 Град: Пловдив Потребител N: 1302 ![]() |
Много съм добър.
![]() -------------------- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#32
|
|
![]() WARLORD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1193 Регистриран: 15-October 05 Град: Шопландия Потребител N: 976 ![]() |
Като сте толкова добри, някой ще се престраши ли да се пробва срещу мен - http://bg-science.info/chess/
Предупредете ме преди това на ЛС за да се разберем. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#33
|
|
![]() In search for my Eloise... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 3314 Регистриран: 16-October 05 Град: Планета тип 13 Потребител N: 977 ![]() |
^Преди малко поканих Virgin_Steel
![]() ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#34
|
|
![]() ПринЦецка ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 1227 Регистриран: 5-October 05 Град: Pyce Потребител N: 962 ![]() |
О, невероятна игра се получава! По-дървен шах не съм виждала.
![]() P.S. stage, добър играч си! Честита победа! ![]() -------------------- Наоколо е светлина и мрак - едновременно! - звуци и безмълвие, болка и наслада, смисъл и безсмислие, отрицание и възторг, Север и Юг.Наоколо е ексил без спомени, безкрайна умора и волтова дъга от високо напрежение. Стени, за които епидермисът съобщава, че са изкъртени. От чужди изстрели? От собствени зъби? - какво значение има това! - пещерата е ехо на детската люлка и Лот се люлее, хванал се с две ръце за пръчките (ако все още има ръце!), все по-високо и по-високо - главозамайващо е! Ще се превърти през глава! - докато люлката се превърне в катапулт и го изстреля в самото сърце на ...Бога. Сигурна съм, че в живота има две неща, на които може да се разчита: удоволствието на плътта и удоволствието на литературата. Аз имах щастливата съдба да събера и двете и да ги изпитам заедно изцяло. |
|
|
![]()
Коментар
#35
|
|
![]() In search for my Eloise... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 3314 Регистриран: 16-October 05 Град: Планета тип 13 Потребител N: 977 ![]() |
Мерси
![]() ![]() Този шах е направен за по-дълга игра и с няколко противника, един вид кореспондентен шах, затова изглежда по този начин според мен... -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#36
|
|
![]() WARLORD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1193 Регистриран: 15-October 05 Град: Шопландия Потребител N: 976 ![]() |
Е кво му е, всичко си е точно. А и една партия може да я играете толкова дълго колкото си искате.
Добре ама що никой не иска да играе срещу мен. Аз не, че се хваля, ама в меноуарския форум организирахме турнирче и ги изпотрепах всичките по ред на номерата ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#37
|
|
![]() In search for my Eloise... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 3314 Регистриран: 16-October 05 Град: Планета тип 13 Потребител N: 977 ![]() |
^Прати ми един invitation да те пробвам
![]() ![]() п.п. Най-много 14 дена за ход ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#38
|
|
![]() Прослушващ метъл ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 95 Регистриран: 23-May 06 Град: Навсякъде и същевременно никъде... Потребител N: 1357 ![]() |
И аз като малка съм играла, но не смея да твърдя,че съм добра...
![]() ![]() С удоволствие бих изиграла няколко игри, стига да имаше с кой... -------------------- I Only Dream In Black And White...
I Only Dream 'Cause I Am Alive... I Only Dream In Black And White... To Save Me From Myself... |
|
|
![]()
Коментар
#39
|
|
![]() In search for my Eloise... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 3314 Регистриран: 16-October 05 Град: Планета тип 13 Потребител N: 977 ![]() |
^Дай ми снимки пък ще си помисля
![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]()
Коментар
#40
|
|
![]() In search for my Eloise... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 3314 Регистриран: 16-October 05 Град: Планета тип 13 Потребител N: 977 ![]() |
@Warlord - шах
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#41
|
|
![]() алфонс ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 2959 Регистриран: 8-August 03 Град: Пловдив, градът на "Ботев" Потребител N: 232 ![]() |
хуаво де а някой да играе японски шах ... ебати няма с кого една партия да изиграя ...
|
|
|
![]()
Коментар
#42
|
|
![]() In search for my Eloise... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 3314 Регистриран: 16-October 05 Град: Планета тип 13 Потребител N: 977 ![]() |
Мат
![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]()
Коментар
#43
|
|
![]() Keeper of Time ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 217 Регистриран: 30-July 03 Град: XIII век Потребител N: 218 ![]() |
Съвети относно това как да играем шахмат
1. Научи правилата за движение на всяка фигура. 2. Шахматната партия се разделя на три основни части – дебют (наччален етап), мителшпил (средна част) и ендшпил (крайна част). 3. Дебютът (началото) обхваща първите 10-15 хода. Дебютните построения са фундаментът на шахматната партия, върху който се изгражда по-нататъшната игра. Теорията на шахматните дебюти обединява всички дебюти в три основни групи – открити, полуоткрити и закрити. 4. Най-често, белите фигури започват играта със следните ходове: 1. е4, 1. d4, 1. c4, 1. Kf3. По-рядко, играта може да започне и с ходовете: 1. f4, 1. b3, 1. b4, 1. g3, 1. Kc3. Първият ход на всяка пешка може да бъде едно или две полета напред. Винаги, на всеки ход, се мести само по една фигура. 5. Избери своя система за всички дебюти. 6. Формулирай план още с първия си ход. По-добре е да имаш грешен или неизпълним план, отколкото - никакъв. 7. По възможност, не променяй плана си. 8. Шахматът е игра за двама. Не игнорирай ходовете на противника си. Системата, избрана от противника, оказва силно влияние върху плановете. 9. Разположи свои пешки в центъра на дъската. 10. След размяната на централните пешки, може да заемеш центъра предимно с леки фигури - коне и офицери. 11. Контролирай централните полета със своите леки и тежки фигури. 12. Първоначално, придвижи напред централните си пешки. 13. Развий бързо своята позиция, своята “армия”. 14. Развий конете преди офицерите. 15. Ако дебютът и позицията го разрешават, направи рокадо възможно най-рано. 16. Не позволявай на противника си да направи рокадо (да размени местата на царя и един от топовете си). 17. Не изваждай напред дамата (царицата) си твърде рано. 18. Не бързай да матираш противника си твърде рано. 19. Развий първо царския си фланг. 20. Не блокирай пътя на своите офицери. 21. Разположи топовете си по откритите линии (където вече няма пешки). 22. В дебюта не трябва да се правят безцелни ходове, да се тъпче на едно място, да се мести една и съща фигура два или повече пъти, да се развива дамата и да се атакува с нея, да се взимат фигури с пешките твърде рано, ако ситуацията на дъската не го изисква. 23. В дебюта е недопустимо увличане в печалба на материал (пожертвани от противника пешки и/или фигури), ако изостава развитието на собствените ти фигури. 24. Ако си изостанал в развитието на фигурите си, постарай се да запазиш затворена позицията си. 25. Ако си изпреварил противника си в развитието на фигурите, атакувай го. Преждевременната атака може лесно да бъде отблъсната, може да последва контраатака и загуба на партията. Ако позицията е равна, атаката може и да не успее. 26. Силата на позицията се определя от по-удобното разположение на фигурите, а не толкова – от наличния материал. 27. Като мярка за абсолютната сила на фигурите се приема абсолютната сила на пешката, която се взима за единица. Пешка = 1, Кон и Офицер = 3 или 3, 5, Топ = 5, Дама = 10. Абсолютната сила на всяка фигура се изразява чрез нейната боеспособност, която зависи от подвижността на тази фигура и от нейните блокиращи и атакуващи способности. Сравнителната сила на фигурите определя дали размяната на фигури е изгодна или – не. 28. След първите 10-15 хода на дебюта, се навлиза в средната, най-важна част от играта (мителшпил). Всички фигури вече са развити, заели са възможно нзй-активни позиции о са добили почти максималната си мощ и свобода на действие. В мителшпила предстои тяхното прегрупиране, с цел да се подготвят за атака или да се подготвят комбинации и да се осъществят стратегически, оперативни и тактически идеи. За да постигне добри резултати, още препреди прехода от дебюта в мителшпила, в зависимост от избраният вече дебют и полученият център, шахматистът трябва да съумее да се ориентира в правилно в позицията, да развие своя план и да изчисли възможните варианти на игра. 29. Типове стратегически позиции: Закрит център, Подвижен център, Открит център, Статичен център, Динамичен център, Нефиксирана позиция. 30. Според някои специалисти, офицерът е по-силен от коня, но това не винаги е така и зависи от конкретната позиция на дъската. Всички шахматисти оценяват високо двойката офицери като по-силни от офицер и кон или от два коня – в открити позиции. А в закрити позиции двата коня са по-силни от двата офицера или от кон и офицер. Конят не е далекобойна фигура и трудно воюва на два фланга. 30, Със всеки свой ход се старай да принудиш противника към самостоятелно мислене, а ти мисли дори и докато мисли той. 31. Не създавай слаби полета в своя лагер 32. Създавай слаби полета в лагера на противника. 33. Спечели пространство. 34. Играй и на двата фланга – царския и дамския. 35. Ограничавай подвижността на фигурите на противника си. 36. Разруши пешечната структура на противника си. 37. Използвай откритите линии, за да навлезеш в пространството на противника си. 38. Блокирай фигурите на противника. 39. Удвои топовете си по откритите линии; заеми откритите линии с двата си топа. 40. Използвай двойни удари. С двойния удар се заплашват едновременно две или повече недостатъчно защитени фигури на противника, обикновено – по-силни от нашата атакуваща фигура. Всяка една фигура може да заплаши едновременно две или повече фигури на противника. Ефектът е по-голям, когато нашата защитена слаба фигура напада едновременно две по-ценни от нея незащитени или недостатъчно защитени фигури на противника, които на следващия си ход не могат да заплашат наша ценна фигура, да обяват шах или да заплашат с мат и така да спасят положението си. Съществуват двойни или тройни удари, наречени още “вилица’ – с пешка, с кон, с офицер, с топ, с дама, дори – и с цар. В някои случаи, с двойния удар не се заплашват пряко фигури или пешки на противника, а се предпазват важни свободни, незети, неутрални полета, които противникът би заел, за да организира атака или, за да облекчи своята защита. Такива ходове се срещат и в кореспондентни партии, когато има повече време за обмисляне и не би трябвало да се допускат. 41. Постарай се да “набучиш” на като на “шиш” повече от една фигура на противника. 42. Избягвай размяната на пешки и фигури, когато си изостанал в развитието си. 43. Когато си завършил развитието си и имаш повече пешки, отколкото противника ти, може да разменяш фигури. 44. Давай шах на противниковия цар, само ако от това има смисъл. 45. Размени “лошите” си фигури. 46. Основните стратегически идеи и планове в мителшпила са следните: атака на нерокирал цар; атака при малки рокади; атака при големи рокади; атака при разностранни рокади; пешечен щурм при малки рокади; спиране на флангова атака; образуване на преден пост (форпост); заемане на откритите вертикални линии; нахлуване на седмия (или на втория) хоризонтал; “мелница”; “акордеон”. 47. Матови комбинации: мат на осмия (първия) хоризонтал; мат на седмия (втория) хоризонтал; мат с използване на вертикали и диагонали; мат с използване на хоризонтали и диагонали; атака на слаби полета; разрушаване на пешечното прикритие на противниковия цар; извличане на противниковия цар от прикритието му; комбинации с пешки; комбинации с използване на несполучливата фигурна позиция на противника. 48. Методика за оценка на позицията. Оценката на позицията има важно значение при избора на стратегически план и неговото оперативно и тактическо осъществяване, за изчисляване на вариантите и намиране на най-силния ход. Оценката на позицията включва следните елементи: материално равенство; наличие на непосредствени заплахи; разположение на царете и тяхната безопасност; център и наличие на пространствен превес; владеене на открити вертикали, хоризонтали и диагонали; активна позиция на фигурите; пешечна структура и наличие на слаби и силни полета. 49. Ендшпил – край на играта. В процеса на игра фигурите на дъската постепенно намаляват и се преминава в крайната фаза на играта – ендшпил. Това видимо опростяване на крайната фаза на играта съвсем не означава, че тя е станала по-малко сложна, отколкото – в мителшпила. Напротив, след като са положени много усилия в дебюта и в мителшпила, за да се получи по-добра игра в ендшпила, не е логично това предимство да не се реализира. За ендвпила са характерни някои особености, които коренно го отличават от дебюта и мителшпила. В дебюта и в мителшпила основната цел на играта е да бъде предпазен царят от атаките на противника. В ендшпила царят става много активна фигура, а понякога е незаменим и от “неговото поведение” зависи изходът от борбата. Царят вече не се нужфае от непрекъсната защита, зашото фигурите на дъската са малко на брой и позицията е силно опростена, така че той има по-голяма свобода на действие и се чувства в безопасност от действията на противника. Макар и трудно подвижен, тази свобода му дава възможност да постигне максимална активизация, която има за цел да сведе до минимум ролята на противниковия цар. Значително нараства подвижността на останалите фигури. Поради силното намаляване на броя на фигурите и пешките на дъската, останалите фигури имат достъп до повече свободни полета. Това се отнася за всички фигури, но особено много – за топовете, които в дебюта и в мителшпила са твърде силно ограничени в действията си. Нараства ролята на пешките. В ендшпила пешките са по-стабилни и по-сигурни в действията си, защото са по-малко уязвими. Понякога, те могат да се придвижат до осмия (първия) хоризонтал, да се превърнат в желана фигура (дама, топ, офицер, кон) и така да решат изхода от борбата. Обикновено, това се постига чрез защитена проходна пешка или чрез отдалечена проходна пешка. 50. Типове ендшпили. Съществуват няколко типа теоретични ендшпила: пешечни, лекофигурни (офицерски, конски), тежкофигурни (топовни, дамски) и смесени. 51. Централизирай царя си. 52. Създай проходна пешка или проходни пешки. 53. Дръж своя топ зад проходната пешка, независимо, дали тя е твоя или на противника. 54. Материалното преимущество води до победа. 55. Наличие от офицери от различен цвят (примерно – чернопол за единия играч и белопол за другия или – обратното) може да доведе до равенство, защото офицерите не могат да атакуват пешките и фигурите, разположени на другия цвят. 56. Наличието на пешки по вертикалите а и h може да доведе до равенство (ако се образува отдалечена проходна пешка). 57. Намести фигурите си на полета, които противниковият офицер не може да атакува. 58. Победата в шахматната игра се основава върху грешките на противника. Побешдава този, който е сбъркал предпоследен. Не разчитай на противника си да сбърка. Разчитай на себе си, на своя план, на своята интуиция за избор на правилен ход. 59. Изучавай играта на шампионите. 60. Играй много шахматни партии. 61. Играй срещу много хора, срещу компютърни програми и срещу... себе си. 62. Чети книги и списания, посветени на шахмата. 63. Решавай шахматни задачи. 64. Създавай шахматни задачи. 65. Записвай собствените си партии и потърси своите грешки. -------------------- Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
|
|
|
![]()
Коментар
#44
|
|
![]() Непросветен ![]() Група: Потребители Коментари: 47 Регистриран: 25-May 06 Град: Blagoevgrad Потребител N: 1363 ![]() |
Много я обичам,но не съм играл от отдавна,защото няма с кой.
-------------------- When the sky is turning black, you fear the dawn
Your inner voice compels you, but you're all alone Thy secret sense lies still obscure within your shattered dreams, and all you can do is scream |
|
|
![]()
Коментар
#45
|
|
![]() In search for my Eloise... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 3314 Регистриран: 16-October 05 Град: Планета тип 13 Потребител N: 977 ![]() |
-------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#46
|
|
![]() Сатана ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 7135 Регистриран: 1-April 05 Потребител N: 783 ![]() |
|
|
|
![]()
Коментар
#47
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Бахти вмирисаната работа...
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#48
|
|
![]() wizard of 40. Oz ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 621 Регистриран: 8-October 05 Потребител N: 965 ![]() |
-------------------- no matter how far a jackass may travel, it will never return as a horse.
|
|
|
![]()
Коментар
#49
|
|
![]() In search for my Eloise... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 3314 Регистриран: 16-October 05 Град: Планета тип 13 Потребител N: 977 ![]() |
Мерси за линка батенце
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#50
|
|
![]() Cosmic Sailor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1451 Регистриран: 15-March 05 Град: Half Moon Cay, the Bahamas Потребител N: 771 ![]() |
Веско Изравни ...давай градски
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#51
|
|
![]() Сатана ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 7135 Регистриран: 1-April 05 Потребител N: 783 ![]() |
Българските лъвове поздравяват руския педерас' с Акащи Джуджета.
![]() |
|
|
![]()
Коментар
#52
|
|
![]() Прослушващ метъл ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 207 Регистриран: 6-October 06 Град: Централна Северна България Потребител N: 1617 ![]() |
Веско води вече с 5-4. Крамник
![]() |
|
|
![]()
Коментар
#53
|
|
![]() Think I'm Just Happy... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1368 Регистриран: 19-January 06 Потребител N: 1121 ![]() |
Играя ,но не виртуално ,защото немога да бутна ,уж без да искам фигурите когато видя ,че губя
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#54
|
|
![]() алфонс ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 2959 Регистриран: 8-August 03 Град: Пловдив, градът на "Ботев" Потребител N: 232 ![]() |
играл съм шах около 6 пъти през живота си ... така че Svetyl ,засрами се
![]() |
|
|
![]()
Коментар
#55
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Е, Веско направи каквото можа... велик Шахматист е!
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#56
|
|
![]() Silver ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1348 Регистриран: 21-November 05 Град: Габрово Потребител N: 1032 ![]() |
Днес реших като ще играя на телефони поне да играя на интелигентни игри и се стигна до шах. Като малка бая играех с половината рода,ама от много отдавна не бях. Общо казано хубава игра е, има някаква лиричност в цялата идея, но лично аз май не съм никак добра, въпрос на тренинг.
А, и един друг важен въпрос - винаги съм се чудила как става онова разместване на топа и царя?! ![]() -------------------- Life changes.. People don't.
|
|
|
![]()
Коментар
#57
|
|
![]() ghost of the sun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 3537 Регистриран: 5-September 05 Потребител N: 924 ![]() |
Има май няколко типа рокади, но тук по-вещите ще разяснят
![]() -------------------- Не насилвайте нещата, просто вземете по-голям чук.
|
|
|
![]()
Коментар
#58
|
|
![]() Я свободен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 4327 Регистриран: 16-March 04 Потребител N: 429 ![]() |
Два типа рокада - малка и голяма.
Малката се прави с царя и десния топ, а голямата - с царя и левия топ. При малката царя се мести на G1, а десния топ - на F1. При голямата царя се мести на C1, а левия топ - на D1. За преди рокадата трябва царя и топа, с който се прави да не са местени. -------------------- Broken hearts are for assholes! |
|
|
![]()
Коментар
#59
|
|
![]() WARLORD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1193 Регистриран: 15-October 05 Град: Шопландия Потребител N: 976 ![]() |
Също така ако на царя му е даден шах не може да прави рокада, както и ако някое от полетата между топа и царя е бито от противникова фигура или единия от двата топа вече е взет
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#60
|
|
![]() Прослушващ метъл ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 54 Регистриран: 24-September 06 Потребител N: 1590 ![]() |
Много съм добър ...
Бих играл срещу всеки един от вас, но ми гепиха зарчетата ![]() -------------------- I died to become immortal
|
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 18th July 2025 - 03:36 PM |