![]() |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Коментар
#31
|
|
![]() noctambulant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1754 Регистриран: 6-April 06 Град: София Потребител N: 1273 ![]() |
В същото време, когато тази популярност се губи, музиката също върви назад. Що за глупост? В периода на най-ниска популярност на метъл музиката (първата половина на 90-те години) се раждат едни от най-оригиналните и знакови за развитието й творби. Появяват се цели стилове като фолк метъл, мелодет, готик метъл, прогресив дет... Абсурдно е точно при метъла, който по идея си е ъндърграунд жанр, да се търси връзка между популярността и музикалните качествата. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#32
|
|
![]() Бесен тийн, какъвто отдавна не трябва да е ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 3402 Регистриран: 29-October 03 Потребител N: 317 ![]() |
В средата на 80те метълът е популярен, защото не е метъл. Или поне не се приема за такъв. Всички си мислят, че това е рок, или твърд рок. А когато метълът наистина става онази тежка, радикална и директна музика, всички забравят за него.
А сега? Тъпаци като Найтуиш се пробват да популяризират метъла и КАК!!!!!!!! Като правят попмузика и слагат фешънки в клипа си. ВТФ? Метълът не е популярна музика и няма да е. -------------------- "Hayley, take this piercing off your nose! Your face must be metal-free, just like every good radiostation! Stan Smith
|
|
|
![]()
Коментар
#33
|
|
![]() :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 4948 Регистриран: 4-July 03 Град: София Потребител N: 188 ![]() |
В същото време, когато тази популярност се губи, музиката също върви назад. Що за глупост? В периода на най-ниска популярност на метъл музиката (първата половина на 90-те години) се раждат едни от най-оригиналните и знакови за развитието й творби. Появяват се цели стилове като фолк метъл, мелодет, готик метъл, прогресив дет... Абсурдно е точно при метъла, който по идея си е ъндърграунд жанр, да се търси връзка между популярността и музикалните качествата. Как точно определи, че идеята на метъла е да е ъндърграунд? Обоснови се. Същото се отнася и до 'най-знаковите' творби, които били от 90-те. Дай някакви примери. Но предполагам си достатъчно интелигентен за да се усетиш, че аргументацията ти ще падне доста лесно. Или пък не си? -------------------- Come with me tonight tell me how it feels to be alive |
|
|
![]()
Коментар
#34
|
|
![]() noctambulant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1754 Регистриран: 6-April 06 Град: София Потребител N: 1273 ![]() |
Идеята на метъла, поне когато е възниквал и се е утвърждавал, е била за една различна музика, отхвърляща установеното, бунтуваща се срещу масовата култура, отричаща конформизма. В много банди това е останало и до днес, в много - не.
Знакови творби веднага ще ти изброя. Това, че го изискваш, показва само, че не си запознат с тях. ![]() Death - Human, Individual Thought Patterns, Symbolic Skyclad - The Wayward Sons of Mother Earth, A Burnt Offering for the Bone Idol Paradise Lost - Gothic Cynic - Focus At The Gates - Terminal Spirit Disease, Slaughter of the Soul Carcass - Heartwork Amorphis - Tales From The Thousand Lakes In Flames - The Jester Race Dimmu Borgir - For All Tid, Stormblast Theatre of Tragedy - Theatre of Tragedy Dissection - Storm of the Light's Bane Да продължавам ли? -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]()
Коментар
#35
|
|
Демон ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 2148 Регистриран: 26-November 06 Потребител N: 1692 ![]() |
музика, отхвърляща установеното, бунтуваща се срещу масовата култура, отричаща конформизма. Чакай... ...сигурен ли си, че не говориш за пънка?! ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#36
|
|
![]() noctambulant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1754 Регистриран: 6-April 06 Град: София Потребител N: 1273 ![]() |
И за пънка се отнася същото. Двата жанра неслучайно имат доста допирни точки и кръстоски.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#37
|
|
![]() Master of your sorrow ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 2201 Регистриран: 24-April 07 Град: Sofia Потребител N: 2034 ![]() |
Интересно как се развихряте, обаче за незначителни неща
![]() Таз класация не е официална на Yahoo, а си е чисто и просто мнение на Rob O'Connor в Yahoo blog... http://new.music.yahoo.com/blogs/listofthe...avy-metal-bands ![]() -------------------- Free are those who walk away from setting suns
And free are those who laughed at chains that held them bound Free are those who conquers in vain but won't stop to run Battered and down they pick up their pieces to rise as one |
|
|
![]()
Коментар
#38
|
|
![]() :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 4948 Регистриран: 4-July 03 Град: София Потребител N: 188 ![]() |
Абсолютно съгласен съм, че голяма част от първите банди в този стил са възприели точно тези идеи. Бунтът, различието. НО бунтът и различието не значат ъндърграундстване. Недълго след това метълът става един от най-популярните жанрове в Европа и Америка. Смешно е да се твърди, че идеята му е била да бъде ъндърграунд, когато е събирал повече хора на концерти и е продавал повече албуми от голяма част от поп звездите, чиито имена и до днес всеки знае.
Не съм запознат с по-голяма част от албумите, които си изброил, признавам. Всъщност съм слушал само 3 от тях и ако трябва да съм откровен не са ми допадали много. Ако погледнем 5 години преди периода, за който говориш, можем да кажем имена на творби като: Master Of Puppets, Countdown To Extinction, Painkiller, Appetite For Destruction, Cowboys From Hell, Seasons In The Abyss, Operation:Mindcrime... Ти обаче добре познаваш албумите, които аз давам за пример, от период, който е доста близък. Мисля, че това съвсем ясно доказва мисълта ми. -------------------- Come with me tonight tell me how it feels to be alive |
|
|
![]()
Коментар
#39
|
|
![]() noctambulant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1754 Регистриран: 6-April 06 Град: София Потребител N: 1273 ![]() |
^ Това доказва само, че през 80-те са се появили по-важни за метъла албуми - въобще не бих спорил по този въпрос. Обаче не доказва, че през 90-те, когато жанрът е бил много слабо популярен, развитието му е спряло или е тръгнало назад.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#40
|
|
Демон ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 2148 Регистриран: 26-November 06 Потребител N: 1692 ![]() |
^^
![]() . -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#41
|
|
![]() :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 4948 Регистриран: 4-July 03 Град: София Потребител N: 188 ![]() |
Ти твърдеше, че през 90-те се раждат някои от най-знаковите творби за жанра, което няма нищо общо с реалността.
Това, което имах предвид казвайки, че музиката върви назад е свързано с групите, които са създадени и са се доказали преди този период. Факт е че те правят най-незапомнящите се и непопулярни свои албуми тогава. От друга страна, наистина се появяват доста нови неща, които обогатяват жанра, но това доста бледнее на фона на времето, което току що е отминало. И всъщност всичко това, което обяснявам има своята съвсем елементарна логика. Повечето групи се нуждат от известно време за да направят най-зрелите си и незабравими творби. След това обикновено следва някакъв спад, а тогава на преден план излизат нови музиканти, които също имат нужда от време за да се реализират по най-добрия начин. Не си падам по това нещата да се обясняват елементарно, но мисля си, че в случая е на място. -------------------- Come with me tonight tell me how it feels to be alive |
|
|
![]()
Коментар
#42
|
|
![]() noctambulant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1754 Регистриран: 6-April 06 Град: София Потребител N: 1273 ![]() |
Ти твърдеше, че през 90-те се раждат някои от най-знаковите творби за жанра, което няма нищо общо с реалността. Човече... това, че не си ги слушал или не ги харесваш, не значи, че не са знакови. Не за всеки метълът започва с Maiden и свършва с Pantera. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#43
|
|
![]() :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 4948 Регистриран: 4-July 03 Град: София Потребител N: 188 ![]() |
Не твърдя това, а казвам, че предишните години се раждат много, много по-важни неща. И ти сам се съгласи с това.
Ако трябва да изясня личния си вкус ще кажа, че около 90% от любимите ми албуми са правени след 2000 година. Но това не прави този период най-значим за жанра. Същото се отнася и до теб ![]() Все си мисля, че е хубаво да се научим да не пробутваме личните си мнения за факти. -------------------- Come with me tonight tell me how it feels to be alive |
|
|
![]()
Коментар
#44
|
|
![]() noctambulant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1754 Регистриран: 6-April 06 Град: София Потребител N: 1273 ![]() |
Чакай сега, никога не съм твърдял, че през 90-те метълът е спечелил повече, отколкото през 80-те. Това просто не е така, най-малкото защото основата вече е положена с хеви и траш класиките, които няма как да бъдат надминати. Ти си този, който базира аргументацията си върху лично мнение. Защото фактите са много прости: през 90-те се появяват много групи и албуми, които допринасят в значителна степен за обогатяването и развиването на жанра. Това няма как да се оспори, независимо дали ги харесваме или не.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#45
|
|
![]() :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 4948 Регистриран: 4-July 03 Град: София Потребител N: 188 ![]() |
90-те са по-слаб период от предходните и следващите. Не казвам, че нищо не се е случвало, а че други неща са били по-важни.
-------------------- Come with me tonight tell me how it feels to be alive |
|
|
![]()
Коментар
#46
|
|
![]() noctambulant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1754 Регистриран: 6-April 06 Град: София Потребител N: 1273 ![]() |
Не съм съгласен с твърдението ти, че 90-те са по-слаб период от този след 2000-та. Докажи го! (Освен ако не става въпрос за предпочитания, разбира се.)
Според мен през последните години компаниите просто се сетиха, че и от тази музика могат да се правят големи пари, и решиха да я популяризират максимално. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#47
|
|
![]() :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 4948 Регистриран: 4-July 03 Град: София Потребител N: 188 ![]() |
Не бих могъл да докажа така формулирано твърдение пред теб, защото ще отидем в дебрите на пълната субективност.
Но мога да направя нещо друго. Ще погледна албумите, които ти си дал за пример и ще попитам: Stormblast или Puritanical Euphoric Misanthropia? The Jester Race или Clayman? Предубеденост, предразсъдъци и криворазбрана trve-щина или вкус? ![]() И ще призная, че с този пост сериозният и аргументиран спор отиде на заден план ![]() -------------------- Come with me tonight tell me how it feels to be alive |
|
|
![]()
Коментар
#48
|
|
![]() I, Voyager ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Модератори Коментари: 7649 Регистриран: 24-September 06 Град: Карлсруе, София... където и да е Потребител N: 1587 ![]() |
За първи път ще ми се случи силно да възразя на мнението ти. Съвсем обективно погледнато метълът е бил много по-популярен в ранните си години, отколкото сега. В същото време, когато тази популярност се губи, музиката също върви назад. А и това ми звучи малко като мнение на човек, който се мисли за богоизбран заради музиката, която слуша. Щурме, много се радвам, че ще възразиш на мнението ми, защото така се получава дискусия. Изобщо не искам всички да са съглсни с мен - тогава ще се налага да си говоря сам. Но няма как да се съглася, че метълът е бил някога по-популярен, отколкото е сега. Не говоря за качество на музиката, за въздействие, за влиятелност. Говоря за популярност. Сравни колко метъл албуми са излизали през 80-те и колко излизат в днешно време. Сравни самите метълисти. Сравни възприемането на обществото към метъла като музика преди и сега. А когато казвам, че всички сърбаме последствията от това, че метълът се популяризира, не изразявам съжалението си, че хората са запознати с Manowar, Dio, Death, Morbid Angel, Slayer или Mayhem. Съжалявам, че се появяват все повече групета, за които метълът е бизнес и/или магнит за мацки и телевизионно време, а не музика. Съжалявам, че тези групи стават по-популярни от наистина творящите, защото просто вървят по модата на масата. В повечето случаи нямаща нищо общо със самия стил. И в следствие на това масовият слушател ще свързва именно тези модерни некадърници с понятието метъл, а не групите, които ти или аз слушаме - те ще продължават да бъдат считани за някакъв мътен ъндърграунд, не защото самите те или умиращите от trve-щина фенове искат да си останат там, а защото не се водят по модата. Тенденцията сульо и пульо да счита за модерно и kewl да смъкне гащите, да си боядиса ноктите, да гледа лошо и да се води големия метълюга довежда до това, че след време Bullet For My Valentine ще стоят в класациите за най-големи метъл банди напук на факта, че Dio ще е последвал Manowar в небитието на недодрапалите до 25-цата. И може би на автора ще му се наложи да вкара и Nazareth в класацията, просто защото няма да се сети какво друго да напише. Но нали е по-kewl да се водиш големия метъл, нищо че не можеш да докараш и 12 метъл банди. Както William Durant е казал, "нито една цивилизация не е била завладяна отвън, преди тя да се е унищожила сама отвътре". От новината, че последният Testament e продал милиони копия би ми станало много приятно, но срещам с пълно безразличие и лека насмешка биенето на Tobias Sammet в гърдите, че мощните продажби на последната Avantasia допринасят за популяризирането на метъла. -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#49
|
|
![]() Metalhead ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 2899 Регистриран: 14-October 05 Град: София Потребител N: 973 ![]() |
Поредната смешка, съставена от велики американски познавачи. Хайде, Van Halen мога да го приема с някои уговорки. Но какви AC/DC, Aerosmith?! Какви Alice In Chains? Какви Meshuggah дори сред уж великите банди? Всъщност присъствието на Spinal Tap е окончателното доказателство за несериозността на тази класация. С това се изчерпва и моето мнение! Не мисля, че някаква американска класация за нещо, от което в Америка не разбират е достойна да си хабя клавиатурата с нея! -------------------- "Покупка на нов албум... ~ 15 €
Покупка на самолетен билет за почивка... ~ 150 € Забава с надъхани, малолетни метълчета по интернет сайтове... Безценно!" lodborg |
|
|
![]()
Коментар
#50
|
|
![]() Бесен тийн, какъвто отдавна не трябва да е ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 3402 Регистриран: 29-October 03 Потребител N: 317 ![]() |
Съжалявам, че се появяват все повече групета, за които метълът е бизнес и/или магнит за мацки и телевизионно време, а не музика. Съжалявам, че тези групи стават по-популярни от наистина творящите, защото просто вървят по модата на масата. В повечето случаи нямаща нищо общо със самия стил. И в следствие на това масовият слушател ще свързва именно тези модерни некадърници с понятието метъл, а не групите, които ти или аз слушаме Точно това е била ситуацията с първите (или "големи") групи през 80те. Докато албумите, посочени от winterstorms са много по-спонтанни, търсещи нови хоризонти и Ъндърграунд. И им харесва да са такива, защото така се чувстват. И затова се появява trve-щината. Защото има ъндърграунд. И там е въпросът. Всяко нещо, което е непопулярно, си остава идея в задния ти двор. Важното е къде е популярно. Ако е популярно в ъндърграунда, има шанс да е свещено и да се развива САМО. Ако е популярно овърграунд, всичката сган го развива и му казва как да изглежда и как да се продава. -------------------- "Hayley, take this piercing off your nose! Your face must be metal-free, just like every good radiostation! Stan Smith
|
|
|
![]()
Коментар
#51
|
|
![]() Просветен ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 479 Регистриран: 6-February 07 Град: Варна Потребител N: 1849 ![]() |
Цитат Има RUSH => mе е доволен ![]() +1 Наистина има абсурдни имена в класацията, но в повечето популярни класации за "метъл" уж присъстват винаги имена като Аце Деце, Аеросмит, Гъ(н)з... което не е толкова повлияно от неразбирането кое е метъл и кое не, а от познаването само на по-комерсиалните бандички. Цитат 90-те са по-слаб период от предходните и следващите. ами честно казано много е разпространено това мнение, че появилият се през 90-те гръндж доста измества метъла, но става дума за онзи "метъл", който са го въртели по тиви-тата, т.е. по-скоро хард и глем рока... И като погледна реално, повечето мои любими албуми са именно от 90-те години, както winterstorms каза, тогава жанра се развива ужасно много. А сега забелязвам тенденция по-популярните групи да се изчепват ужасно - и не искам да обидя с това феновете на Крейдъл, Найтуиш и тн ![]() -------------------- "No! this face is only a mask a wicked ornament,
Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contoroled, The real head, and the sincere face Turned back under the shadow of the face which lies." Charles Baudelaire |
|
|
![]()
Коментар
#52
|
|
![]() Balance Guardian ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Админ Коментари: 28394 Регистриран: 12-January 03 Град: София Потребител N: 3 ![]() |
Не знам защо ви е толкова болна темата за популярността на метъла. Аз лично нямам нищо против групите, които слушам, да са известни пред по-широка публика. Артистичните им достойнства по никакъв начин не намаляват от това, стига сами да не се полакомят за повече.
Киро, не си прав, че през 80-те метълът е популярен, защото не е искрен или истински. 80-те не са само глем. Да не би Maiden, Judas, Queensryche, Testament, Metallica, Helloween, Manowar и ред други важни групи да не са създали най-великите си албуми тогава? Или и тях не са ги възприемали за метъл? Популярността може да бъде и стимул за един талантлив творец. В крайна сметка, далеч не всички изповядват максимата "изкуство заради самото изкуство", а не е и нужно. Негативната страна е само една и Венци я отбеляза - че куцо и сакато тръгва да прави метъл не заради музиката, а защото е голям и популярен в момента жанр, както и че куцо и сакато тръгва да слуша метъл не защото го харесва, а защото е модерно. При задръстването на сцената с въпросните безидейни или откровено комерсиални групета, средното ниво на качество неизменно пада, а и става по-трудно човек да отсее наистина ценното. По въпроса за 80-те срещу 90-те срещу съвременния период: Мисля си, че с напредването на времето и "остаряването" на жанра е съвсем закономерно да намалява броя на възможните иновации. Така че няма как 90-те да надминат 80-те, както и не е възможно първото десетилетие на новия век да надмине 90-те. Вече чухме метъл, смесен с автентичен фолклор, чухме метъл, комбиниран с класическа музика, чухме метъл, съчетан с електроника... След 2000-та комай нищо толкова основополагащо не се появи; вместо това по-смелите залагат на кръстоски между вече съществуващи стилове. Вярно, в момента имаме много млади банди, които свирят с умопомрачителна техника, а композициите им са изпипани до съвършенство. Но колко от тях са наистина оригинални? Колцина поставят някакво ново начало с музиката си? Последната такава банда, за която се сещам, е Wintersun, а от дебюта им минаха четири години... -------------------- Great holes secretly are digged where earth's pores ought to suffice, and things have learnt to walk that ought to crawl.
|
|
|
![]()
Коментар
#53
|
|
![]() :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 4948 Регистриран: 4-July 03 Град: София Потребител N: 188 ![]() |
Но няма как да се съглася, че метълът е бил някога по-популярен, отколкото е сега. Не говоря за качество на музиката, за въздействие, за влиятелност. Говоря за популярност. Сравни колко метъл албуми са излизали през 80-те и колко излизат в днешно време. Сравни самите метълисти. Сравни възприемането на обществото към метъла като музика преди и сега. А когато казвам, че всички сърбаме последствията от това, че метълът се популяризира, не изразявам съжалението си, че хората са запознати с Manowar, Dio, Death, Morbid Angel, Slayer или Mayhem. Съжалявам, че се появяват все повече групета, за които метълът е бизнес и/или магнит за мацки и телевизионно време, а не музика. Съжалявам, че тези групи стават по-популярни от наистина творящите, защото просто вървят по модата на масата. В повечето случаи нямаща нищо общо със самия стил. И в следствие на това масовият слушател ще свързва именно тези модерни некадърници с понятието метъл, а не групите, които ти или аз слушаме - те ще продължават да бъдат считани за някакъв мътен ъндърграунд, не защото самите те или умиращите от trve-щина фенове искат да си останат там, а защото не се водят по модата. Тенденцията сульо и пульо да счита за модерно и kewl да смъкне гащите, да си боядиса ноктите, да гледа лошо и да се води големия метълюга довежда до това, че след време Bullet For My Valentine ще стоят в класациите за най-големи метъл банди напук на факта, че Dio ще е последвал Manowar в небитието на недодрапалите до 25-цата. И може би на автора ще му се наложи да вкара и Nazareth в класацията, просто защото няма да се сети какво друго да напише. Но нали е по-kewl да се водиш големия метъл, нищо че не можеш да докараш и 12 метъл банди. Както William Durant е казал, "нито една цивилизация не е била завладяна отвън, преди тя да се е унищожила сама отвътре". От новината, че последният Testament e продал милиони копия би ми станало много приятно, но срещам с пълно безразличие и лека насмешка биенето на Tobias Sammet в гърдите, че мощните продажби на последната Avantasia допринасят за популяризирането на метъла. Мисля, че започвам да разбирам добре какво искаш да кажеш, но продължавам да не съм съгласен. Като говорим за продажбите например - няма модерна метъл (или свиреща нещо свързано с метъла като дадената от теб за пример Bullet For My Valentine), която да може да продаде дори една десета от това, което Металика, Слейър, Мегадет, Мейдън, Джудас са продавали в края на 80-те. Аргументирайки се с конкретни числа - Scream Aim Fire (вторият и най-успешен Бълет) продаде около 185к копия, докато всички знаем, че черният на Металика е продаден в почти 40 милиона екземпляра. А и още нещо - според мен най-силно комерсиализирания период на жанра беше в късните 90 години, когато групи като Лимп Бизкит и Линкин Парк продаваха десетки милиони копия от албумите си. Разбира се, тези числа са доста некоректно сложени, предвид пиратството, общата слушаемост на музиката и много, много други фактори, но можем да го погледнем от друга страна - на какви места в класациите са се появявали различните албуми. Като тук предимство пред другите стилове би следвало да има метъла, защото можем да предположим, че когато публиката е по-хардкор, купува по-често. Но и тук нещата седят по подобен начин. Най-големите световни и европейски чартове (американските, британските и немските) в момента се оглавяват от метъл група само, когато албум издават Metallica или Maiden. А що се отнася до модата и следването й - смятам, че този жанр до голяма степен е водил модата преди 30 години. Вече не е така и честно казано това по никакъв начин не ме притеснява. -------------------- Come with me tonight tell me how it feels to be alive |
|
|
![]()
Коментар
#54
|
|
![]() Сатана ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 7135 Регистриран: 1-April 05 Потребител N: 783 ![]() |
Тъпаци като Найтуиш се пробват да популяризират метъла и КАК!!!!!!!! Киро, Nightwish са популяризирали достатъчно своята музика, но в добрия смисъл на думата. Банди като Epica са започнали да правят музика заради Nightwish. Аз много държа на това да се уважават обективно значимите постижения на групите, пък били те и в кратък период от дискографиите им. Защото е най-лесно да мрънкаш като пикла без да осъзнаваш, че в музиката няма нищо лично за теб и вкуса ти, има периоди от които отбираш. Та кое е по-значимо, че в момента правят Уолт Дисни метъл или че имат "Oceanborn", "Wishmaster" и "Century Child" които са всеки по себе си един отделен свят и между другото изключително значими за тези които работят в този жанр?! Гъ(н)з... Гъз не гъз, те са си достатъчно оригинални и са си заели своето подобаващо място в рока. Като тях няма преди тях, няма и след тях. Проблема не е в Гънс че са в класация за метъл. Аз много се кефя на ника си защото така плитки хорица ме мислят за комерсиално покварен, и ми спестяват досадата да дискутирам с тях. Как да обясниш на един идиот, че The Cranberries са страхотна група и е готино да си им фен още повече ако най-хубавите ти спомени от детството са били през втората половина на 90' те... Не знам защо ви е толкова болна темата за популярността на метъла. Аз лично нямам нищо против групите, които слушам, да са известни пред по-широка публика. +1 Но и също така не се чувствам онеправдан, когато някой не знае кои са Agalloch, например. Аз си ги знам кои са - класата на музиката не се измерва от броя на феновете, точно в тази част от темата. Затова не се чувствам кофти, когато по-бездарни артисти са по-популярни от някои по-даровити. Във всички поприща е така. |
|
|
![]()
Коментар
#55
|
|
![]() I, Voyager ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Модератори Коментари: 7649 Регистриран: 24-September 06 Град: Карлсруе, София... където и да е Потребител N: 1587 ![]() |
Щурме, ти сам го каза, ширещото се пиратство възпрепятства обективното оценяване на популярността спрямо продажбите. Но все пак ще си позволя да задълбая в темата. Metallica, Maiden, Judas са оглавявали купища класации в миналото, правят го и днес. Ако обаче се абстрахираме от водещите позиции в класациите по продажба и надникнем по-надълбоко в регионалните такива, ще открием, че днес са стотици метъл групите, които влизат в някой чарт с издаването на нова тава. Вярно, могат да влязат на 16-то място, или на 25-то, или на 40-то, обаче това се случва практически на почти всяка по-голяма банда в жанра. Разгледай само в сайта на Уизърд колко обяви за успехите на различни банди има и то при положение, че там не се вписва всичко. Излиза, че преди може и няколко групи да са оглавявали еднолично класациите с респектираща дистанция от подгласниците, но днес честотата, с която метъл групи регистрират по-големи продажби, нараства. С нея също и гъстотата на метъл албуми в класациите, при все че първите места се държат от други стилове.
Slash, съвсем си прав в конкретния пример за Nightwish, които са издали едни от най-емблематичните метъл албуми в края на 90-те и началото на новия век. Това са албуми, които винаги ще обичам, винаги ще пазя много близо до сърцето си и ще си пускам с удоволствие. Киро обаче имаше друго предвид. С "Dark Passion Play" групата съвсем нарочно загърби старата си фен база, за да се обърне към нова и по-широка. Познай кой е най-продаваният албум на Nightwish, колкото и да ми е противно да го призная. И докато старите фенове на класическия Nightwish (като мен) губят интерес към новото им творчество, се появяват нови, едва прохождащи в стила, които са чули "DPP" и друго не им трябва. Не можеш да си представиш какви глупости съм чувал от новите "заклети" фенове на групата за "Oceanborn" и "Wishmaster". Тия албуми новите фенчета за нищо ги нямат. Така че успехите на DPP в момента популяризират всичко друго, но не и метъла, просто защото в тях метъл няма. Те популяризират името Nightwish, популяризират поп музиката с китарки и оркестър. А качествените неща на групата кучета ги яли. Те ще си останат популярни сред нас, другите ще сочат "DPP" като връхна точка на творчеството на Nightwish, защото, видиш ли, само това се слушало и продавало. -------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#56
|
|
![]() Сатана ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 7135 Регистриран: 1-April 05 Потребител N: 783 ![]() |
Не съм ги чувал тези работи. Ако искаш сподели някакъв бисер да се посмеем.
![]() Нещата ще си останат във времето. От човека зависи дали ще го разбере, ако не - кофти за него и точка. Наистина ли ти пука какво мислят новоизлюпените фенове на някоя любима група ако игнорираш коментарите им без никаква стойност? Гледай позитивно на нещата - кеф ли ти е да си слушаш въпросните три албума? Кеф ти е! И при мен е така! А глупостите ще се отмият. Някои групи слушат феновете си - Schaffer върна Barlow в Iced Earth. Други са като Nightwish. Това е положението. |
|
|
![]()
Коментар
#57
|
|
![]() warrior princess ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 3813 Регистриран: 1-May 06 Град: София Потребител N: 1323 ![]() |
Класацията няма какво да я коментирам подробно, достатъчно абсурдна е. Дразнеща е тенденцията всеки да гледа единствено от своята камбанария, когато съставя едно такова подреждане. Van Halen, Guns и Alice in Chains може да са безкрайно важни за развитието на американската сцена, но в глобален мащаб (още повече що се отнася до метъла) значимостта им е нищожна. Знам ли, малко по-всеобхватно трябва да се подхожда...
Иначе експлозивно нарастващата популярност на метъла е безспорен факт, както навярно и причина за недотам адекватните определения, които срещаме напоследък (Evanescence - готик метъл, Kreator - блек, My Chemical Romance - нещо-различно-от-лигав-емокор и т.н.). Все пак мисля, че носи повече хубави неща, отколкото негативи, защото дава стимул и шанс на повече банди да се изявяват в това поприще. -------------------- Rage of the winter mould the horizon,
cover the mountains, forest and lakes Rage of the winter - magical wonder, enchanted fury, majestic force... |
|
|
![]()
Коментар
#58
|
|
![]() Просветен ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 493 Регистриран: 2-March 06 Потребител N: 1192 ![]() |
|
|
|
![]()
Коментар
#59
|
|
![]() Просветен ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 479 Регистриран: 6-February 07 Град: Варна Потребител N: 1849 ![]() |
Гъ(н)з... Гъз не гъз, те са си достатъчно оригинални и са си заели своето подобаващо място в рока. Като тях няма преди тях, няма и след тях. Проблема не е в Гънс че са в класация за метъл. Аз много се кефя на ника си защото така плитки хорица ме мислят за комерсиално покварен, и ми спестяват досадата да дискутирам с тях. Как да обясниш на един идиот, че The Cranberries са страхотна група и е готино да си им фен още повече ако най-хубавите ти спомени от детството са били през втората половина на 90' те... Оценявам постиженията им, дори ги харесвам, но това не ми пречи да ги наричам така по ред причини ![]() P.S. Какво му има на ника ти? ![]() -------------------- "No! this face is only a mask a wicked ornament,
Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contoroled, The real head, and the sincere face Turned back under the shadow of the face which lies." Charles Baudelaire |
|
|
![]()
Коментар
#60
|
|
![]() Рицар на върховен дом Сянка ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Metal World Conclave Коментари: 13162 Регистриран: 26-November 05 Град: София Потребител N: 1041 ![]() |
Слаш от Гънз
![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 15th July 2025 - 12:34 PM |