![]() |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Коментар
#511
|
|
![]() Хър-мър ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1862 Регистриран: 27-April 05 Град: БГ Потребител N: 798 ![]() |
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3516871 Хубаво, бе, само на мен ли ми се струва, че предлагат всякакво друго решение, само не и някакво логично? Навсякъде в Европа... дреме ми. Да започнем да развиваме есета за всяко нещо как е навсякъде в Европа.
-------------------- Смешка. Направо да умреш от гъдел ;)
|
|
|
![]()
Коментар
#512
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
И какво хубаво има в това децата да бъдат оставени без грам свободно време? Не съм съгласна, и в момента детето ми е по цял ден един вид на училище... Първа смяна в училище до 12.15, после го взимат и обядва в занималнята. Там е до 18ч примерно. Е, не е ли цял ден. И да си спомним по закон от каква възраст децата трябва да бъдат оставяни сами в къщи. Така, че не питай пък каква е сумата, която давам на месец, за да може ДА Е по цял ден. Освен това преди мен добре са обяснили. Това е пожелателно, попълва се декларация за съгласие. Ако искаш детето ти да дреме пред телевизора в къщи след като баба му се е опитала да му обясни новото упражнение по испански - ок. Ама дали е по-добре? п.п. аз имам друг проблем- боря учителката да ми обясни думата "пиЮка", която им бе дадена за пример не като дублетна форма на "пиука", а като друга дума... още си чакам обяснението, е ли е дублетна форма или не, и ако да- от коя година?! -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#513
|
|
![]() Хър-мър ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1862 Регистриран: 27-April 05 Град: БГ Потребител N: 798 ![]() |
Цял ден на занималня и учат ДУБЛЕТИ?
Аз това нещо "занималня" си го представям до 4ти клас... А 4ти клас ми се вижда рано да се учи какво е дублет. -------------------- Смешка. Направо да умреш от гъдел ;)
|
|
|
![]()
Коментар
#514
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Не, не учат дублети. Просто учителката им е дала като пример две думи по различен повод. "Пиюка" и следващата седмица "пиука". Аз твърдя, че първата дума не съществува в българския език, тя не само твърди, че я има, но и че са смислово две различни думи. Склонна съм да приема, че е права единствено ако докаже, че първата е дублетна форма на втората, което не се случва вече повече от един срок.
Занималня до 4ти клас да ти я сметна ли в цифри, че моя син е втори клас... ще ми стане зле до 4ти да я смятам...Така, че по-добре целодневно обучение, щото поне за втората част от деня няма да се плаща както аз правя в момента, щъ не щъ! ![]() -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#515
|
|
![]() Serpent Moves ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 5893 Регистриран: 20-May 07 Град: parc des partcalence Потребител N: 2094 ![]() |
И какво, според тая уфтсъ, означава "пиюка", че ми стана инересно? Дай да подпишем една петиция да ни разгадае загадката, не'а 'мо'ем 'спим, ебаси!
![]() Иначе пак казвам, това е добра идея, но само ако има изградена план-програма (за обучение и пр.) която да се следва плътно, нещо, в което незнайно защо се съмнявам дълбоко. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#516
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Едно време нали имаше Сендова-та система? Екстра си беше по мои наблюдения. Един учебник, целодневно обучение и т.н.
Те база нямат да го направят целодневно, ти план и програма искаш? ![]() пиюка - можело да пиюка примерно книжка бебешка, а пиука примерно пилето... пълна простотия И да се оплача ... имали днес контролно, учат собствени и нарицателни съществителни... Трябвало да напишат ред с имена. Моя син написал "Руто", учителката минала, проверила, задраскала и написала "Румен" отгоре. И сина ми казва: "Ама мамо, котката се казва Руто!" ![]() -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#517
|
|
![]() Serpent Moves ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 5893 Регистриран: 20-May 07 Град: parc des partcalence Потребител N: 2094 ![]() |
Мале-е-е-е, представям си ден-ден като имам дете и то да има некаква е те такава за "учителка". То нема изкласи, а аз нема излеза от съдилищата.
![]() Тая "Сендова система" не си я спомням, но си права за базата, това леко ми се беше изплъзнало от взора (недоглеждане от/на старини, какво да правиш ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#518
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
![]() Моя син първия ден със забележка "без домашно", забравил да си го напише преди ваканцията. Материала е твърде много, за да си позволят да пускат децата в "дървена ваканция". Относно базата... на много места е абсолютно непосилно да се направи. Особено там, където са две училища в една сграда. Те една намират 2-3 свободни стаи за предучилищната и занималнята да се направят, кво остава за целодневното обучение. Относно "Сендовата" система, чекни гугъл да видиш за кво става дума... Аз не съм учила по нея, но баба беше учителка и в нейния клас бяха 2 години по тази система. Учебника му беше приказен. Та аз като хлапе, като съм висяла в часовете и съм запяла, съм го запомнила. А съм била на има няма 8-9 години. Смятай, колко ме е впечатлил и колко илюстриции шарени е имал, щом още го помня. -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#519
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Тая работа с целодневното обучение ми изглежда като някаква форма на измиване на ръцете и прехвърляне на топката от министерство към персонал. Според мен колкото и да ги мислят - ваканции, програми, планове, нещата няма да тръгнат на добре докато не стане следното:
1. Много по-голяма строгост към учениците. И тук не става въпрос да се бият или да се наказват несправедливо, а просто да се гонят ако пречат в час. 2. По високи изисквания и съответно заплащане на педагогическия персонал. Това няма как да стане. Ама ми се иска. Просто не мога да си представя един седмокласник да стои от 8 до 17 ч на училище. Не е възможно. Не мога и да си представя педагогическия работник, който би се наел да го варди, ъъъ, обучава. -------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#520
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
1. Много по-голяма строгост към учениците. И тук не става въпрос да се бият или да се наказват несправедливо, а просто да се гонят ако пречат в час. Това не могат да го направят. Просто не могат. Щото първо, че няма да остане никой в клас и второ, че трябва да имат минимум присъствия и оценки, за да минат... Знаеш ли кое ми е тъжно? Че аз като бях първи клас (на 6 год 5 мес съм била) ставах учителката като влизаше в час, някак по-различно се държахме. Ето ти пример да се смееш ли, да плачеш ли. Отиваме преди Коледа на родителска среща и класната обяснява - дисциплината куца, освен забележки и водене при директора други мерки нямаме. Предложете нещо, рече тя. Питам аз как куца дисциплината. "Ами докато пиша в час на дъската, току някой дойде до мен да ме пита нещо. Или се разхождат в час." Резултата: на децата им бе казано, че се монтира камера, свързана с кабинета на директора, която е постоянно пусната. И в момента имат една камера над дъската монтирана, неработеща, да плаши децата. Кво ще кажеш? Съжалявам и на мен ми е болно, и дори горните курсове, които ходят облечени като курви не ми правят вече впечатление, щото циците са им по-големи от моите /Чернобил си е казал думата вече!/, ама как да обясня на детето си, че трябва да има респект към учителя си, след като той самия не може да създаде такъв?!?! А сина ми има съученик, който вече е с второ предупреждение за изключване от училище. Второкласник! Трябва да се намери начин децата да се върнат и задържат в училище, а не да се гонят. Това мисля аз. И преди да направи някой /което едва ли ще стане скоро/ твоите точки 1 и 2, да вземе да прочете учебниците на децета първо, после да вземе да махне глупостите от него и накрая като оптимизира съдържанието да го адаптира. След това може и тия деца да вземат да се научат как се учи и да им стане интересно. За да почнат да учат най-сетне. п.п. извинявам се за дългия постинг, но съм от двете страни... и като родител, и като учител... едното поне "практикувам" -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#521
|
|
![]() Serpent Moves ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 5893 Регистриран: 20-May 07 Град: parc des partcalence Потребител N: 2094 ![]() |
![]() Говорех точно за този понеделник, обявен за "Ден за масово бягство от училище", първи след ваканцията, почти буквално след Нова година. Дай да сме честни - кога ще има време детето да седне да учи (а и ти като майка или аз като баща с него)? На 31-и, 1-и или 2-и, когато се прибира (ако успеят да додрапат) с родителите си от село? Единствено дните преди 31-и ако евентуално нещо си, ама да не забравяме, че тогава има Коледи, Бъдни вечери и Джуджето Халяско. Светъл, това за персонала и заплащането най-големия проблем, но какво да кажем за държава, в която обикновен шофьор на автобус взима двойно и нагоре заплата от един учител? Седми клас точно наистина малко трудно ще ги задържиш цял ден в училище, но тогава детето вече малко или много е отрасло и може да си стои само у дома, при все, ако пограмата е читава и не им се налага да седят по цял ден буквално в училище, ами ги водят по музеи, изложби и т.н. пак може да стане номера. Тук обаче си опираме до другата много болезнена тема - базата. Не можеш да задължиш всяко дете да си носи лаптоп, щото в училище няма компютри (да, знам, но просто светът отива натам, че компютърното обучение става повече от задължително). Не можеш и да го заточиш цял ден в една класна стая. Аз ще изперкам, за децата не знам. При все е хубаво да я има тази алтернатива, пък да видим до какво ще доведе. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#522
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Не можеш и да го заточиш цял ден в една класна стая. Аз ще изперкам, за децата не знам. В другите Европейски държави децата също са по цял ден, ама не от 8 до 17 примерно, а от 9 до 15. и са с написани домашни след това. ![]() п.п. ![]() Девойка, учила в Испания първи клас. После кара и тук първи клас. Учат наскоро събиране и изваждане на двуцифрени числа. И класната им цъка с език: "Аз не мога да си представя тия деца как са събирали и изваждали четирицифрени числа без да знаят какво е умаляемо, умалител..." Е, да ама е факт. И го видях, и пак не вярвам. Значи може! Може децата под формата на игра да взимат материал. И могат да бъдат възприемчиви, когато е добре поднесено. А не да е така направено, че и ти дори като родител да се чувстваш като идиот. partci, изчакай малко с лаптопите. Те да се научат да четат и пишат правилно първо. Че е срамота! -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#523
|
|
![]() Serpent Moves ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 5893 Регистриран: 20-May 07 Град: parc des partcalence Потребител N: 2094 ![]() |
... не от 8 до 17 примерно, а от 9 до 15... Е а де! Е това винаги ми е било еби му заеби - ставаш в 06:40 (горе-долу) да отидеш на училище в 07:30. Звучи като страхотна идея да оправят и това със смените, но в такъв случай ще трябва да преквалифицират и да създават нови училища, щото от 1-и до 4-и клас не можеш да ги туриш заедно с тези от 7-и - ще стане мазало. Дефакто пак опираме до прословутата база. Това с "учебниците" е голяма мъка, но проблемът идва от това, че се пишат от професори и се вкарват в употреба без да минат през педагози, които да ги "настроят на вълните" на съответната възрастова група. Затова и остават с този "висок" (за мен малоумен) език. А после на мен, като преподавам рисуване на 5-и клас ми правят забележка, че като съм бил казал "да извадим ръката с гумичката" било на висок език. ![]() Да бе, ясно е това с писането, на мен също ми е голям дразнител, като гледам как масово се пише в интернет. В началото и мен ме мързеше да започвам изречение с главна буква, но в един момент просто си наложих и в момента го правя по инерция (отне ми от два до три дни чатене в ICQ или Скайп, не помня вече), не му обръщам внимание като пиша. Не казвам и, че по цял ден трябва да са пред мониторите, но можеш да ги накараш да си пишат някои от домашните (това от най-рано 5-и клас) на компютър. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#524
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
1. Много по-голяма строгост към учениците. И тук не става въпрос да се бият или да се наказват несправедливо, а просто да се гонят ако пречат в час. Това не могат да го направят. Просто не могат. Щото първо, че няма да остане никой в клас и второ, че трябва да имат минимум присъствия и оценки, за да минат... Знаеш ли кое ми е тъжно? Че аз като бях първи клас (на 6 год 5 мес съм била) ставах учителката като влизаше в час, някак по-различно се държахме. Ето ти пример да се смееш ли, да плачеш ли. Отиваме преди Коледа на родителска среща и класната обяснява - дисциплината куца, освен забележки и водене при директора други мерки нямаме. Предложете нещо, рече тя. Питам аз как куца дисциплината. "Ами докато пиша в час на дъската, току някой дойде до мен да ме пита нещо. Или се разхождат в час." Резултата: на децата им бе казано, че се монтира камера, свързана с кабинета на директора, която е постоянно пусната. И в момента имат една камера над дъската монтирана, неработеща, да плаши децата. Кво ще кажеш? Съжалявам и на мен ми е болно, и дори горните курсове, които ходят облечени като курви не ми правят вече впечатление, щото циците са им по-големи от моите /Чернобил си е казал думата вече!/, ама как да обясня на детето си, че трябва да има респект към учителя си, след като той самия не може да създаде такъв?!?! А сина ми има съученик, който вече е с второ предупреждение за изключване от училище. Второкласник! Трябва да се намери начин децата да се върнат и задържат в училище, а не да се гонят. Това мисля аз. И преди да направи някой /което едва ли ще стане скоро/ твоите точки 1 и 2, да вземе да прочете учебниците на децета първо, после да вземе да махне глупостите от него и накрая като оптимизира съдържанието да го адаптира. След това може и тия деца да вземат да се научат как се учи и да им стане интересно. За да почнат да учат най-сетне. п.п. извинявам се за дългия постинг, но съм от двете страни... и като родител, и като учител... едното поне "практикувам" Съгласен съм с всичко, което казваш. Все пак си мисля, обаче, че ако някой наистина пречи на учебния процес, просто трябва да бъде изгонен. Влизах в час вече като преподавател, ще влизам отново след около месец и половина. Не мога да се съглася, че има надежда за хора, които дори пред учителя единственото нещо, което правят е да пречат. Те просто провалят часа умишлено. Не мисля, че нещо може да се направи. И между другото съм напълно за това родителите да се глобяват когато децата им бягат от час. Просто няма начин да се вкарат тия хора в учебния процес, а трябва, тъй като в момента училището върши тяхната работа в голяма степен. Иначе относно учебниците. Положението е плачевно. Нека първо обаче да видим новите учебни планове, надявам се да има някаква промяна. -------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#525
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Не мога да се съглася, че има надежда за хора, които дори пред учителя единственото нещо, което правят е да пречат. Те просто провалят часа умишлено. Не мисля, че нещо може да се направи. И между другото съм напълно за това родителите да се глобяват когато децата им бягат от час. Просто няма начин да се вкарат тия хора в учебния процес, а трябва, тъй като в момента училището върши тяхната работа в голяма степен. Явно си караш държавния стаж в момента. Честито! Минах го преди почти 10 години. И няма да забравя колко впечатлена бях тогава, че девойките си зяпаха каталога на Avon, а момчетата си говореха по телефона ВЪТРЕ в часа (10 клас). За глобите на родители съм с две ръце "За!". Ама много хляб има да изядем, докато стигнем до там. ![]() парци, Съгласна! п.п. апропо училищата, които са две в една сграда и сега учат малки с големи... добре, че са на различни етажи. -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#526
|
|
![]() Serpent Moves ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 5893 Регистриран: 20-May 07 Град: parc des partcalence Потребител N: 2094 ![]() |
Респектът който учителя внася е много важен. Не може да хъмкаш и мънкаш и да очакваш децата да те слушат и да работят. Пресен пример ми е от държавния изпит ей сега, декември месец, бяхме аз и една мома в блок и докато аз по-скоро не можах да обясня темата по най-разбираемия начин (или поне не по, наистина, страхотният такъв с примерите, който колежката поднес), от "Добър ден, ученици" през до като им казах да започват да работят и не направих първата забележка да се пази тишина, до края на часа всички работеха (доколкото е възможно в час по рисуване) тихо и в крайна сметка процентът на тези, които (надявам се) разбраха темата и изпълниха (докъдето можеха, много кратки тия часове за тия сложни теми бе) задачата беше сигурно 80%, а за разлика колежката, която им поднесе почти същата тема наистина страхотно, след това с мишукащото гласче си изпусна часа и надали имаше някой, който да успее да "пресътвори" примера и да доовладее задачата от първия час, да не говорим пък да някой да я слушаше. А темите ни се припокриваха, само че моята бе планински пейзаж, а нейната градски.
След това изпитващит пък ме уби като ми каза, че за цяла година съм бил първият мъж, който преподавал като... мъж. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#527
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Това да не можеш да си използва/настроиш гласа с ученици е все едно да не можеш да си вържеш кубинките в казармата.] ![]() п.п. едно време пък аз се забавлявах изключително много с правенето на план-урока. Вероятно би било твърде досадно да го правиш за всеки час, който ще имаш, но според мен си е доста основополагащо, полезно нещо! -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#528
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
^От февруари го почвам, 75 часа, отива някъде до средата на април...
![]() Между другото, относно високия стил на учебниците, съм съгласен, но само до един момент. Не е толкова високия стил, колкото твърде многото фактология и, по-важното - липсата на логически преходи от тема в тема. Тук, разбира се, говоря само за учебниците по история. Иронията е, че по-старите от тях, са на по-високо ниво. И, между другото, винаги съм се чудил нещо. Защо един професор, доцент или въобще научен работник може да напише наистина интересна и занимателна монография по даден въпрос, а като стане въпрос за писане на учебник, изведнъж стила става суховат и неразбираем? Не е защото вкарва много термини и висок стил... Едно е стила ти да е висок, съвсем друго е да е неразбираем. За пример давам веднага учебника по история за 10 клас, по който учат масово, на издателство Булвест... Това не е висок стил, това е просто неразбираемо струпване на факти. Които са там заради претрупаните планове и програми. Тоест в обобщение, ако се изчисти материала от второстепенни и не толкова важни за нас като българи факти и събития, може да се обърне по-задълбочено внимание на по-важните... И учебниците ще станат по-добри защото ще има (о, дано!) тълкуване и възможност за изводи. Пак казвам, говоря само за материала по история, там съм компетентен. -------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#529
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Не само по история е така.
Всички учебници са пълни с какви ли не, буквално наблъскани "неща". И накрая освен, че децата се разпиляват, не могат да направят едно нещо като хората... А и загубват интерес. За обема на домашните мога да говоря също... ![]() п.п. Svetyl, 75 часа? Ама ти ли ще преподаваш толкова или целия ти стаж е общо 75 часа? -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#530
|
|
![]() Serpent Moves ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 5893 Регистриран: 20-May 07 Град: parc des partcalence Потребител N: 2094 ![]() |
... едно време пък аз се забавлявах изключително много с правенето на план-урока. Вероятно би било твърде досадно да го правиш за всеки час, който ще имаш, но според мен си е доста основополагащо, полезно нещо! А-а-а, това е култ, да! Специално по рисуване е много приятно да "преметнеш" учебника и да си доизмислиш, един вид, темата. Миналата година и трите урока, които водих, си измислих мои си задачи, които станаха супер интересни: първо ми се падна тема за халища, китеници и т.н. и по план учениците трябваше да лепят кончета за да наподобят рошавостта на материала. Да ама не! С ножичка, лепилце и цветни хартийки ставало много по-забавно (се оказа ![]() Втората тема трябваше да я измисля за една минута, тъй като този, който преподаваше не можеше да си поведе урока (бяхме пак блок, аз трябваше да съм втория час), но ставаше дума за пътни знаци (с които съм скаран ![]() Третата ми беше курсовата работа, екстериор. Трябвало да нарисуват/украсят фасадата на сграда (сиреч да си нарисуват на лист блок или къща и да изрисуват нещо на една от стените). Аз им разпечатах няколко вида сгъвки на къщи и блокове, които да нарисуват и оцветят, и в крайна сметка да си направят един весел 3Д квартал. Даже разработката си направих като панорамна книжка, обрах им точките на даскалките, скивай: ![]() ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#531
|
|
![]() PAIN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1750 Регистриран: 21-April 06 Град: Пловдив Потребител N: 1302 ![]() |
Едно време нали имаше Сендова-та система? Екстра си беше по мои наблюдения. Един учебник, целодневно обучение и т.н. Ти я заеби тази сендова система. Аз бях до 8 клас във въпросната система и трябва да ти кажа, че след като отидохме в нормална гимназия или техникум и гледахме като телета. Най-редовно, като разберат къде сме учили до осми клас и ни пишеха по милост 3-ка. -------------------- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#532
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
^ И квоооо? Викаш нищо не сте научили? Нормално е при прехода от една образователна система към друга да има "пробив". Училите сте по една с-ма, а после сте били сте оценявани по друга.
Стана ли после човек от теб, кажи!? ![]() Сендовата система беше дадена за пример от мен като система, при която е възможно целодневно обучение, и при която децата не мъкнат 3 кила раница. Парци, уникално е просто! Дано да има повече учители като теб! -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#533
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Не само по история е така. Всички учебници са пълни с какви ли не, буквално наблъскани "неща". И накрая освен, че децата се разпиляват, не могат да направят едно нещо като хората... А и загубват интерес. За обема на домашните мога да говоря също... ![]() п.п. Svetyl, 75 часа? Ама ти ли ще преподаваш толкова или целия ти стаж е общо 75 часа? 75 часа, да. По около 8 часа на седмица. Сериозна работа... хаха ![]() -------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#534
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Ихааа! Сериозен труд си е! Нямат учители ли, кво? Много са го увеличили, но браво!
-------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#535
|
|
![]() Serpent Moves ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 5893 Регистриран: 20-May 07 Град: parc des partcalence Потребител N: 2094 ![]() |
Да, чак му завиждам с нашите два-три часа преподаване на семестър.
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#536
|
|
![]() PAIN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1750 Регистриран: 21-April 06 Град: Пловдив Потребител N: 1302 ![]() |
Идеята на сендовата система беше, всичко да се учи в у-ше и поради тази причина нямахме и домашни до 6-ти клас. Дори не ни даваха да си носим учебника вкъщи. И поради тази причина ние не се научихме да учим!!! По-късно в другите училища това ни беше основния проблем, ние не бяхме свикнали да имаме домашни, нито някакъв изграден метод за учене в дома. Това ни беше в голям ущърб и дори сега като си говоря с мои съученици, това е една от причините много от тях да не завършат висше образование. А нали съм станал човек, това го дължа по - скоро на възпитанието от моите родители от колкото на Сендов.
-------------------- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#537
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Имат си учители. Обаче не искат реномето на Великотърновски университет като преди всичко педагогическо висше учебно заведение да пада. Така мисля.
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#538
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Идеята на сендовата система беше, всичко да се учи в у-ше и поради тази причина нямахме и домашни до 6-ти клас. Дори не ни даваха да си носим учебника вкъщи. И поради тази причина ние не се научихме да учим!!! По - късно в другите училища това ни беше основния проблем, ние не бяхме свикнали да имаме домашни, нито някакъв изграден метод за учене в дома. Това ни беше в голям ущърб и дори сега като си говоря с мои съученици, това е една от причините много от тях да не завършат висше образование. Тва дали си станал човек или не беше по-скоро закачка. ![]() Мдам, точно такава е идеята, децата да нямат домашни или по-скоро да си правят упражненията и домашните в училище. Метода за учене в дома се изгражда по друг начин, чини ми се. А такъв метод просто липсва. Децата изобщо не си отварят учебниците (само да си видят условието на задачата, примерно). Гледат просто да си напишат домашните, за да свършат. И не говоря само за моето дете, а за цялото основно образование... -------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#539
|
|
![]() Хър-мър ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1862 Регистриран: 27-April 05 Град: БГ Потребител N: 798 ![]() |
Девойка, учила в Испания първи клас. После кара и тук първи клас. Учат наскоро събиране и изваждане на двуцифрени числа. И класната им цъка с език: "Аз не мога да си представя тия деца как са събирали и изваждали четирицифрени числа без да знаят какво е умаляемо, умалител..." Е, да ама е факт. И го видях, и пак не вярвам. Значи може! Може децата под формата на игра да взимат материал. И могат да бъдат възприемчиви, когато е добре поднесено. А не да е така направено, че и ти дори като родител да се чувстваш като идиот. Ама ти какво искаш от хора, които смятат, че е важно да се знае дефиницията на термина, а не да се прилага същността на назованото с него? Ква е ползата да знаеш какво е метафора, щом можеш да дадеш само примерите, които си зазубрил от учебника? Или да знаеш какво е сложно изречение, щом не можеш да го заключиш грамотно в запетайки (поне от едната страна), когато пишеш изречение от 5 реда? А след 2-3 години най-много вече ще си забравил какво е това. -------------------- Смешка. Направо да умреш от гъдел ;)
|
|
|
![]()
Коментар
#540
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Ама ти какво искаш от хора, които смятат, че е важно да се знае дефиницията на термина, а не да се прилага същността на назованото с него? Ква е ползата да знаеш какво е метафора, щом можеш да дадеш само примерите, които си зазубрил от учебника? Искам да не им върша работата, когато се прибере след работа аз. Това искам. -------------------- THERION...
|
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 7th July 2025 - 06:13 PM |