![]() |
Здравейте ( Вход | Регистрация )
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Коментар
#541
|
|
![]() Хър-мър ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1862 Регистриран: 27-April 05 Град: БГ Потребител N: 798 ![]() |
Аз искам нещо друго - такива хора да не влизат в час в ролята на преподаващи и изпитващи. Тогава няма да има нужда родителят да поема и коригира работата им.
-------------------- Смешка. Направо да умреш от гъдел ;)
|
|
|
![]()
Коментар
#542
|
|
![]() THERION ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 666 Регистриран: 5-July 04 Град: София Потребител N: 546 ![]() |
Както и ходенето на курсове при тоя и оня учител, което до такава степен се е изродило, че няма повече накъде.
-------------------- THERION...
|
|
|
![]()
Коментар
#543
|
|
![]() Knight ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1361 Регистриран: 1-April 05 Град: София Потребител N: 784 ![]() |
По темата, която се разисква по-горе. Баси, и аз бях ученик не чак толкова отдавна и "претоварен" е последното нещо, което мога да кажа, че съм бил. Специално в учебниците по математика липсват безброй фундаментални неща, а преди половин година някакъв гений разправяше, че логаритмите "не са много важни и могат да отпаднат от програмата". Само така, орежете още учебниците, да им е леко на дечицата.
-------------------- In his head a thunderous
Cry of desperation Tearing voices from his past Scream for his attention |
|
|
![]()
Коментар
#544
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Нека орежат "ненужните" уроци, но нека направят "нужните" по-подробни.
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#545
|
|
![]() Knight ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1361 Регистриран: 1-April 05 Град: София Потребител N: 784 ![]() |
Нека. Но нали се тръшкат, че обемът бил голям. А както казах по-горе, учебниците (по математика, от другите нищо не разбирам) и особено частта от материала в тях, която се предава, пропускат основни неща. Така спестяването на логаритмите вече изглежда все по-разумно. Пародия.
-------------------- In his head a thunderous
Cry of desperation Tearing voices from his past Scream for his attention |
|
|
![]()
Коментар
#546
|
|
![]() Прогресиращ ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 558 Регистриран: 3-September 09 Град: София Потребител N: 3551 ![]() |
Винаги може и по-зле да е. Един приятел отиде да учи в американска гимназия в Брюксел само за 12-ти клас (до 11-ти бяхме съученици) и там ги учели на обикновени дроби. Съответно са мислели, че е гений.
-------------------- Има две неща на този свят, които не ни се налага да постигаме сами - смъртта и простотията. Те са ни даденост.
|
|
|
![]()
Коментар
#547
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
От историята има какво да се "отреже".
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#548
|
|
![]() Прослушващ метъл ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 138 Регистриран: 20-September 07 Потребител N: 2341 ![]() |
Точно пък от историята не бива да се реже въобще. Има доста по-маловажни предмети.
|
|
|
![]()
Коментар
#549
|
|
![]() Serpent Moves ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 5893 Регистриран: 20-May 07 Град: parc des partcalence Потребител N: 2094 ![]() |
Според мен от историята трябва да се отрежат (повечето от) задължителните години, които трябва да се помнят за доста от материала. Е това на мен навремето ми беше най-голямата тегавина (заедно с хилядите имена, ама там е малко по-сложно). Идеята ми е, че не следваш за магистър за да знаеш всичко с точност до минутата, а и по този начин (като ти се налага да помниш примерно само век) материалът няма да е толкова сух. Реално да се погледне на историята (разказа, ако щете). По-важно е да се помни събитието, а не толкова кога точно се е случило. *лично мнение*
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Коментар
#550
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Че има ненужни дати - има. Обаче има и някои уроци, които просто не касаят пряко именно нас, българите. А функцията на историята в училище е да покаже на учениците "къде сме ние в цялата работа"...
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#551
|
|
![]() Прогресиращ ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 568 Регистриран: 8-November 08 Потребител N: 3095 ![]() |
|
|
|
![]()
Коментар
#552
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Одобрявам. Въпреки, че винаги ще се намерят недоволни, а и такава доста голяма промяна ще трябва време за да се свикне.
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#553
|
|
![]() gavrīēl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1005 Регистриран: 9-November 09 Потребител N: 3624 ![]() |
Значи, след днешния ден стигнах до убеждението, че заслужаваме ваканция само заради стреса от училище! Просто след шест часа сред подивели животни/звероукротители/всякакви други същества, правещи се на луди, направо ми иде да се гръмна.
![]() Idiots for life -------------------- Suffers the beaten ground of idioglossia; we talk but we do not speak. |
|
|
![]()
Коментар
#554
|
|
Просветен ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 432 Регистриран: 13-May 08 Потребител N: 2750 ![]() |
Научи се да го приемаш философски, по-натам в живота става още по-зле.
|
|
|
![]()
Коментар
#555
|
|
![]() gavrīēl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1005 Регистриран: 9-November 09 Потребител N: 3624 ![]() |
Да де, но не това е начинът да се подготвиш.. Не това е начинът да се обучаваш, но... Няма смисъл да повтарям всичко, което вече бе изброено по-горе.
![]() -------------------- Suffers the beaten ground of idioglossia; we talk but we do not speak. |
|
|
![]() ![]()
Коментар
#556
|
|
Прослушващ метъл ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 102 Регистриран: 11-October 06 Потребител N: 1622 ![]() |
|
|
|
![]()
Коментар
#557
|
|
![]() LEEEEEEROOOOOOOY JEEEEENKINS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1392 Регистриран: 19-March 09 Потребител N: 3321 ![]() |
Трябва да разкарат математиката след девети или десети клас.
-------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#558
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
^^Не е много гъвкава. Ако се започне от първи септември, ще има време за ваканции, които на всичкото отгоре ще са прилични като времетраене.
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#559
|
|
Просветен ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 432 Регистриран: 13-May 08 Потребител N: 2750 ![]() |
|
|
|
![]()
Коментар
#560
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
Без математика не може, но определено съм съгласен, че ако си примерно в някоя хуманитарна гимназия, след девети-десети клас, трябва да имаш по не повече от 2-3 часа на седмица.
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#561
|
|
![]() LEEEEEEROOOOOOOY JEEEEENKINS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1392 Регистриран: 19-March 09 Потребител N: 3321 ![]() |
За какво му е на човек, който смята да се занимава с история или право или езици (примерно) да учи производни, граници, тригонометрия, логаритми и пр.? Дори от гледна точка на обща култура, това са безполезни знания.
-------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#562
|
|
![]() свиня ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 3379 Регистриран: 10-April 07 Потребител N: 2010 ![]() |
Дали па не сме грипна ваканция?!
-------------------- A moment of remembrance of all the one who died. These brave and loyal warriors with hearts so full of pride. They´re gone but not forgotten, in our hearts they still live on. For them we will keep up the fight until our war is won. Sleep well our brothers - we will never forget We promise you to carry on Sleep well our brothers and rest in peace Your sacrifies make us marching on...... |
|
|
![]()
Коментар
#563
|
|
![]() Поетично бездушен ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Приятели Коментари: 6131 Регистриран: 8-October 03 Град: Русе / Велико Търново Потребител N: 295 ![]() |
^^Занимавам се с история, завършил съм математическа гимназия и не съжалявам.
-------------------- Historia vitae magistra
Historiam nescire, hoc semper puerum esse. Защото ние се нуждаем от последните 5000 години, за да можем да преживеем що-годе спокойно следващите сто. |
|
|
![]()
Коментар
#564
|
|
![]() Прослушващ метъл ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 221 Регистриран: 21-October 10 Град: Пловдив Потребител N: 3968 ![]() |
За какво му е на човек (...) да учи производни, граници, тригонометрия, логаритми и пр.? Дори от гледна точка на обща култура, това са безполезни знания. Ти пък изреди баш нещата, които са изключително, ама наистина изключително важни за учениците, които впоследствие ще учат физика, електроника, информатика или изобщо неща, свързани със сигнали, комуникация и т.н.! Е, да, де, и с математика. И понеже не желая това да е някакво неаргументирано хвърчащо мнение, веднага давам опростени примери: -> Без да знаеш границите, няма как да разбереш какво е производна. -> С първата производна на уравнение, описващо закон за движение, можеш да намериш скоростта, с която се извършва движението (при това аналитично!). С втората производна можеш да намериш ускорението. -> Отделно от това наистина е необходимо да се знае как се намират производни (т.е. как се диференцира), за да може после да се схване как аджеба се интегрира (това е обратното действие на диференцирането). А цялата физика, да й се не знае, е едно голямо диференциране и интегриране! -> Тригонометрията пък ти трябва за представянето на комплексни числа (няма отърване от тях при сигналите); логаритмите неминуемо се появяват при изчисления на величини, които са в експоненциални зависимости (а такива колкото щеш). Тъй че, да, за обща култура и за развитието на малко по-абстрактно мислене те са наистина важни. Късно е тепърва да се преподават в университетите. А и в крайна сметка в цял свят по гимназиите се учат тия неща! Отделен е въпросът, че масово не се преподават както трябва- ето, виж, най-малкото на учениците изобщо не им става ясно какво е приложението. Може би защото и на учителите им се губи... -------------------- (дрън-дрън)
|
|
|
![]()
Коментар
#565
|
|
![]() LEEEEEEROOOOOOOY JEEEEENKINS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1392 Регистриран: 19-March 09 Потребител N: 3321 ![]() |
Ясно ми е, че производните са важни в математиката, също ми е ясно (в най-общ план) за какво ги е измислил Нютон... Въпросът е за какво ми е на мен да уча алгоритми за решаване на задачи (щото същината на това, което се прави, и защо това се прави така и не се обяснява като хората), при положение че тези знания ще са ми абсолютно непотребни, след като няма да ставам физик, електронен техник или програмист... Абстрактното мислене мога да си го развивам и по по-интересни начини.
-------------------- |
|
|
![]()
Коментар
#566
|
|
![]() Прослушващ метъл ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 221 Регистриран: 21-October 10 Град: Пловдив Потребител N: 3968 ![]() |
Хмм, между другото и аз много мразех математиката в училище, никога не ми се удавала.
То и сега, де- трябва да решавам/пререшавам задачи постоянно, за да не ги забравя. Те са няколко типа и на всичкото отгоре се дават тия алгоритми за улеснение- иначе има да се луташ доста, докато (и ако изобщо) стигнеш до решението. Останалото е просто отработване на техника плюс труд и постоянство. Все едно аз да те попитам защо толкова време съм прекарала в четене на критика и учебници по литература, след като няма да ставам филолог или пък изкуствовед; за какво изобщо имаме часове по музика и изобразително изкуство (и те не ни трябват в живота?); или защо съм учила толкова по химия, история, география, биология, чужди езици и т.н., и т.н.... Много са нещата, които вече не помня, понеже не използвам- т.е. защото не са ми били нужни. Обаче точно там е работата! Мисленето и изобщо всестранното трениране на мисълта се стимулира при сблъскване с непознати проблеми! Не бива да отхвърляш математиката, само защото е трудна. Тя е просто поредното предизвикателство. Има МНОГО "излишна" информация във всички дисциплини и тя в крайна сметка се забравя, няма как иначе; НО покрай нея към края на обучението ти става ясно в кои области си добър, какво ти харесва, с какво искаш/би трябвало да се занимаваш... и дали ти се занимава изобщо... Иначе всички щяхме да учим до 5-и клас! В крайна сметка си оставаме с едната обща култура, само че имаме и умението да учим, да интерпретираме и мислим по-разчупено. P.S: Чета си поста и се откровено се дразня колко покровителствено и поучително звучи, не исках да се получава така ![]() -------------------- (дрън-дрън)
|
|
|
![]()
Коментар
#567
|
|
![]() Хър-мър ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1862 Регистриран: 27-April 05 Град: БГ Потребител N: 798 ![]() |
Фростирия, идеята май беше, че който където иска да ходи, за това да се подготвя.
Не съм съгласна много за не-необходимостта от знания по химия, физика и биология - познавам хора, които не могат да отличат вода от водород и волтметър от електромер. -------------------- Смешка. Направо да умреш от гъдел ;)
|
|
|
![]()
Коментар
#568
|
|
![]() Прослушващ метъл ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 221 Регистриран: 21-October 10 Град: Пловдив Потребител N: 3968 ![]() |
Onnellinen,... очевидно въобще не е станало ясно накъде бия.
![]() По-скоро идеята ми беше да демонстрирам, че и аз съм учила сериозно по предмети, които сега по никакъв начин не са ми свързани със специалността и съм забравила голяма част от материала; ала това не значи, че тогава ми е било излишно да го уча. Най-малкото защото по този начин съм си пообогатила общата култура и умението да анализирам, интерпретирам и т.н; нека не се повтарям- ако искаш, прочети пак поста ми. Изобщо не съм и намеквала за това, за което отбелязваш, че не си съгласна. Мда, именно. Кой за каквото иска, за това да се подготвя. Само че да не се пледира да се махат части от материала по отделни дисциплини, само защото са по- трудни за мнозинството, на което, както се вижда, не му се занимава особено с природоматематическите науки. (...причината е и в това, че липсват мотивирани и кадърни кадри, които да ги "запалят"...) Просто да си избират на какво да наблягат, щом знаят какво искат, какво ще им трябва и щом до такава степен не им се занимава с "излишни неща". Но лошото на този вариант е, че после, в дадени ВУЗ-ове се иска успех от цялата диплома- ако даден ученик е решил да пренебрегне подготовката си по определени предмети за сметка на други и съответно има и по-ниски оценки, значи бал-ът му пада. То и системата ни е кофти, но и това е отделен въпрос. -------------------- (дрън-дрън)
|
|
|
![]()
Коментар
#569
|
|
![]() Хър-мър ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1862 Регистриран: 27-April 05 Град: БГ Потребител N: 798 ![]() |
Ам, май и ти не си схванала аз какво искам да кажа
![]() А който няма... няма и мозък да ги научи в училище. Тогава къде е тръгнал да драпа за висше, като не може гимназията да изкласи с отличен? -------------------- Смешка. Направо да умреш от гъдел ;)
|
|
|
![]()
Коментар
#570
|
|
![]() LEEEEEEROOOOOOOY JEEEEENKINS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Потребители Коментари: 1392 Регистриран: 19-March 09 Потребител N: 3321 ![]() |
Мда, именно. Кой за каквото иска, за това да се подготвя. Само че да не се пледира да се махат части от материала по отделни дисциплини, само защото са по- трудни за мнозинството, на което, както се вижда, не му се занимава особено с природоматематическите науки. Няма нищо трудно в математиката, която се учи (и по начина, по който се учи) в училище - по лични наблюдения тройки и четворки за годината изкарват само тези, които въобще не са седнали да си погледнат учебника и писаното в час... Цитат Мисленето и изобщо всестранното трениране на мисълта се стимулира при сблъскване с непознати проблеми! Окей - и докога това? Мисълта можеш и цял живот да си я тренираш - от определена възраст нагоре, това не е работа на училището. На 16 трябва вече да имаш изградена поне обща представа за това в какво си добър и с какво смяташ да се занимаваш. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
Олекотена версия | Час: 8th July 2025 - 01:07 AM |